یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

افزون بر ۱۲ تن کالای قاچاق از ابتدای آبان‌ماه تاکنون در سطح شهر تایباد و حین خروج از کشور در گمرک مرزی دوغارون در شرق خراسان رضوی کشف و ضبط شد.

کالای قاچاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد افزود: این میزان کالای قاچاق شامل انواع مواد شوینده، روغن خوراکی، مغز گردو، زیره سیاه، برنج و آرد است که کارشناسان، ارزش ریالی این میزان کالای کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. در این ارتباط چند متهم ایرانی و افغانستانی دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شده‌اند. 

محمد کریمی از کشف ۲۵ تن سویا در یکی از انبارهای سطح شهر تایباد خبر داد و اظهار داشت: ارزش ریالی این میزان سویای کشف شده نیز از سوی کارشناسان در حال بررسی است. طی آبان‌ماه سال جاری ۲ تن روغن نباتی قاچاق حین خروج از کشور در معبر زمینی دوغارون به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال از تعدادی متخلف ایرانی و افغانستانی کشف شد. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۷ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در سطح این شهرستان مهر و موم شده و ۱۰۰ واحد صنفی هم تذکر کتبی دریافت کرده‌اند. در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد واحدهای صنفی این شهرستان، دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند و با مصوب شدن تعطیلی مشاغل به جز مشاغل گروه شغلی یک، ۸۰ درصد این صنوف، تعطیلی ساعت ۱۸ به بعد را رعایت می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد به اجرای ۳۰ گشت مشترک نظارتی از ابتدای سال تاکنون در سطح این شهرستان اشاره کرد و گفت: طی یک ماهه گذشته ۵۰ تن انواع روغن نباتی و مایع با هدف برقراری تعادل در قیمت این کالا و تامین اقلام مورد نیاز مردم در سطح بازار این شهرستان توزیع شده است.

شهرستان تایباد سه هزار و ۱۰۰ واحد صنفی فعال دارد که دو هزار و ۶۰۰ واحد صنفی دارای پروانه فعالیت هستند. شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

کد خبر 565184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha