کارخانه خودروسازی آلمانی ب‌ام‌و این هفته از ماشین شاسی‌بلند اسپورت برقی‌اش به نام ب‌ام‌و iX رونمایی کرد که قرار است در اوائل سال ۲۰۲۲ فروشش در آمریکا شروع و با ماشین‌های برقی تسلا رقابت کند.

iX

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ب‌ام‌و می‌گوید مدل iX مسافت قابل‌پیمایش ۴۸۰ کیلومتر را دارد. این میزان از مسافت پیمایش ماشین تسلا مدل  X Long Range که در آمریکا حدود ۶۰۰ کیلومتر ارزیابی شده، کمتر است. البته ب‌ام‌و می‌گوید رانندگان می‌توانند با استفاده از یک  ایستگاه شارژ سریع ۱۲۰ کیلومتر به این مسافت بیفزایند.

مدل iX از لحاظ اندازه با مدل فعلی ب‌ام‌و  شاسی بلند X5 قابل‌مقایسه است. داشبورد ماشین به صورت یک صفحه نمایش قوس‌دار عریض است. این مدل داری 

این مدل برقی ب‌ام‌و وارد بازار ماشین‌های شاسی‌بلند باتری‌دار می‌شود که به سرعت در حال رشد است و مشتریان مرفه را هدف قرار می‌دهد.

مدل X تسلا قبلا با رقبت استارت‌آپ چینی «نیو» و برند کادیلاک شرکت جنرال موتورز روبرو بوده است که اخیرا شاسی‌بلند برقی با اندازه متوسط به نام «لیریک» را رونمایی کرده و قرار است آن در سال ۲۰۲۲ به بازار بفرستد.

شرکت دایملر وابسته به مرسدس‌-بنز و شرکت فولکس‌واگن هم در حال کار بر روی ماشین‌های برقی ممتاز خود هستند.

از طرف دیگر شرکت آمریکایی فورد هم با هدف جلب همین مشتریان روز دوشنبه این هفته اعلام کرد که می‌خواهد مدل دومی بر اساس ماشین برقی Mach-E بسازد.

کد خبر 565025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha