شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

یک قلاده پلنگ ماده که اواخر هفته گذشته با تلاش ماموران حفاظت محیط زیست مازندران برای مداوا زنده‌گیری شده بود، پیش از تکمیل دوره درمان تلف شد.

مرگ پلنگ ماده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: محیط‌بانان منطقه کیاسر شهرستان ساری پنجشنبه هفته پیش این پلنک جوان را که به دلیل نامعلوم در منطقه صخره‌ای جنگلی روستای بندبن در پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه کیاسر زمینگیر شده بود، زنده‌گیری کردند اما حیوان در حال درمان سحرگاه امروز شنبه ۲۴ آبان تلف شد.

کوروس ربیعی دلیل ناتوانی پلنگ ماده پنج ساله برای برخاستن از جا و حرکت کردن را نامعلوم دانست و افزود: در حال حاضر دامپزشکان معتمد دو فرضیه سقوط از صخره و مسموم شدن را برای زمینگیری و مرگ حیوان مطرح می‌کنند و آزمایش لازم برای فرضیه مسموم شدن ناشی از دخالت احتمالی انسانی در دست بررسی است. همچنین با توجه جراحت‌های روی فک و شکستن دندان، احتمال سقوط از صخره هم مطرح است ولی تا پیش از اعلام نتیجه نهایی بررسی کارشناسی و آزمایشگاه دامپزشک معتمد هر گونه اظهار نظر درباره تلف شدن حیوان فاقد پشتوانه علمی است.

در یک سال گذشته این دومین قلاده از حدود ۱۰۰ قلاده پلنگ جنگل‌های هیرکانی مازندران است که به دلیل نامعلوم تلف می‌شود. بهمن سال گذشته یک قلاده پلنگ نر در ارتفاعات عباس‌آباد در غرب مازندران تلف شده بود. گرچه آن زمان هم لاشه پلنگ برای بررسی علت مرگ در اختیار پزشک معتمد محیط زیست قرار گرفت اما تاکنون گزارشی درباره علت مرگ منتشر نشده است.

کد خبر 564957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha