مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

نخستین سالن تئاتر بلک‌باکس بخش خصوصی و سینما هنر شیراز هزینه‌های تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا را تاب نیاورد و برای همیشه تعطیل شد.

سينما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مجموعه فرهنگی هنری سینما هنر و نگارخانه افرا که سال ۱۳۹۵ مجموعه کیان شامل نگارخانه و اولین سالن تئاتر بخش خصوصی شیراز در جوار حافظیه برپا شده بود، به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد.

داوود صیادی، مدیر مسئول مجموعه در این باره گفت: بیش از یک سال در حوزه‌های تجسمی و تئاتر فعال بودیم و بعد از آن کاربری سینما هم به مجموعه پیوست. سینما از نیمه‌های ۹۷ آماده و نوروز ۹۸ افتتاح شد. با تلاش هنرمندان شیراز کار مجموعه ادامه یافت تا هفته اول اسفند ۹۸ که با کرونا مواجه شدیم و طبق دستور ستاد ملی کرونا از اولین صنوفی بودیم که تعطیل شدیم.

وی گفت: مشخص نبودن تاریخ بازگشایی سالن‌های تئاتر و سینما و فضاهای فرهنگی و هنری ما را بلاتکلیف کرد و باعث شد اکران نوروز را که درآمد خوبی برای سینماها دارد و جبران‌کننده ماه‌های کم‌فروش است، از دست بدهیم. پس از گذشت ۹ ماه از تعطیلی سینماها، این مجموعه تاب هزینه‌ها را ندارد و در این میان بی‌توجهی برخی مسئولان ثابت کرد هنر برای آنها اولویت ندارد.

مدیر مسئول سینما هنر شیراز افزود: هیچ اقدام عملی از سوی دولت انجام نشد و فقط محدود به معرفی تسهیلاتی شد که برای ما مقدور نبود. ما زمانی می‌توانیم وام را برای حمایت تلقی کنیم که سود پایین آن و مجموعه در حال فعالیت باشد. در این مدت انتظار داشتیم مسئولان فرهنگ و هنر استان فارس به ما دلگرمی بدهند که این قضیه هم اتفاق نیفتاد و مجموعه سرانجام تعطیل شد.

سینما هنر شیراز با فناوری تصویر full HD لیزر Panasonic و صدای دیجیتال هوشمند Sony dolby۹+۱ با هدف ارائه بهترین خدمات به مخاطبان با ظرفیت ۱۰۰ نفر تجهیز شد و سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 564913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha