همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در هر استان به سه اپراتور فناوری جدید تلفن بی‌سیم (وایمکس)، مجوز می‌دهیم.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد سلیمانی پس از نشست امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فروش اسناد مزایده شبکه بی‌سیم (وایمکس) که از دیروز آغاز شده خبر خوشی برای کشور است گفت: شبکه بی‌سیم فناوری جدیدی در کشور محسوب می‌شود که هم می‌تواند رقیب خوبی برای تلفن با سیم باشد و هم اینکه دیتاهای پرسرعت را می‌توان در این شبکه جا به جا کرد.

سلیمانی با بیان اینکه سرمایه گذاری تلفن بی‌سیم به دست بخش خصوصی انجام خواهد شد و البته سرمایه گذاری بخش خصوصی و غیردولتی در این فناوری زیاد نیست، افزود: در برخی استان ها چند صد میلیون تومان باید در ابتدا پرداخت و حدود دو یا سه میلیارد تومان نیز سرمایه گذاری شود.

وی گفت: در برخی استان های بزرگ کشور نیز چند میلیارد تومان باید حق امتیاز پرداخت و حدود چند ده میلیارد تومان نیز سرمایه گذاری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به نظرم سرمایه گذاری در فناوری تلفن بی سیم در حد و قواره سرمایه گذاران داخلی هست؛ گرچه از نظر فناوری سرمایه گذاران خارجی هم می توانند وارد این حوزه شوند.

سلیمانی گفت: فرصت بسیار خوبی است تا هر کس که می تواند در این حوزه سرمایه گذاری کند و ظرف یک یا دو سال اصل سرمایه اش را به دست اورد.

کد خبر 56488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز