جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

حل معضل مزمن دپو زباله آمل و چند شهر همجوار در منطقه عمارت این شهرستان سرانجام با اختصاص زمین مناسب برای اجرای طرح‌های ساماندهی پسماند وارد مرحله اجرایی شد.

زباله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منطقه عمارت آمل که محل دپو زباله ۱۵ شهر و روستاهای تابعه آنها برای مدت چند دهه بوده است، نماد جان سختی این معضل زیست محیطی در مازندران به شمار می رود چرا که از دو دهه پیش که ظرفیت منطقه برای انباشت زباله پر شد تا به امروز هر راهکاری که پیشنهاد شد به بن بست رسید تا این منطقه هر روز شاهد ورود زباله‌های جدید از روی ناچاری دستگاه‌های متولی باشد.

مهم‌ترین مشکل حل معضل زباله عمارت آمل که از ۲۰ سال پیش در دستور کار قرار گرفت ، تعیین زمین مناسب با حداقل پیامدهای محیط زیستی برای اجرای طرح های ساماندهی بود ، ولی اکنون شهردار آمل اعلام کرده است که زمین مناسب سرانجام مشخص و تحویل این نهاد شده است.

حمید هاشمی، شهردار آمل گفت: یک قطعه زمین پنج هکتاری در مرتع سنگچال در ۴۰ کیلومتری جاده هراز با نوشتن و امضای صورتجلسه تحویل شهرداری شده است  که با تحویل این زمین ساماندهی پسماندهای جامد شهری به روش‌های نوین فناوری در شهر آمل سرعت می گیرد و این شهرستان از معضل زباله و منطقه عمارت نجات خواهد یافت. تقریبا دو دهه از پیگیری های مستمر به منظور در اختیار گرفتن عرصه‌ای مناسب در شهرستان با هدف جایگزینی زمین زباله عمارت گذشت و در حال حاضر این مهم در شهرستان محقق شد و در آینده‌ای نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در کاهش معضل زباله شهرستان خواهیم بود.

وی با اعلام این که موضوع زباله آمل معضل و مشکلی استانی و ملی است که بایستی با اعتبارات دولتی برطرف شود، افزود: خوشبختانه در بازدیدهای انجام شده قطعات اصلی خط پردازش زباله از سوی یک شرکت داخلی در حال آماده‌سازی است و مطابق قرارداد در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۰ در آمل مستقر خواهد شد.

گذشته از این که آمل سومین شهرستان پرجمعیت مازندران و ساماندهی زباله آن نیازمند توجه ویژه است، وجود عمارت زباله در این شهرستان طی یک دهه گذشته مهم ترین طرح سدسازی مازندران بر روی رودخانه هراز را متاثر و دچار وقفه کرد. 

عمارت منطقه ای در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر آمل در مسیر جاده هراز است که روزانه ۴۱۰ تن زباله از شهرها و روستاهای اطراف در ۹ هکتار زمین آن انباشت می‌شده است.

کد خبر 564676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha