سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برای سرعت بخشیدن به غربالگری مناسب کرونا راهی جز استفاده از کیت‌های تشخیص سریع نداریم.

تست کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان درباره استفاده از کیت‌های تشخیص سریع کرونا برای غربالگری گفت: هرچه تعداد تست‌های روزانه کرونا بیشتر شود، برای بیماریابی بیشتر مناسب‌تر است البته نکته مهم در مرحله بعد از انجام تست است؛ یعنی اگر تست انجام و فرد مثبت شناسایی شود اما فرد از قرنطینه خارج شود، فایده‌ای نخواهد داشت بنابراین اصل اساسی، فاصله‌گذاری و قرنطینه افراد با تست مثبت است.

وی ادامه داد: میزان حساسیت تست‌های تشخیص سریع حدود ۷۸ درصد تست‌های مولکولی یا PCR است. تولید این کیت‌های تشخیص سریع نیز در کشور آغاز شده است. کیت‌های تشخیص سریع بهتر است برای موارد سرپایی استفاده شود. اختصاصی بودن این کیت‌ها نیز بسیار مناسب است و اگر تست مثبت شود یعنی قطعا مثبت است.

معاون وزیر بهداشت افزود: اگر هزینه تولید داخل این کیت‌ها حدود یک دلار تمام شود، انجام ۱۰۰ هزار تست روزانه، هزینه‌ای حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت. باید توجه کنیم که اهمیت استفاده از تست‌های تشخیص سریع در تداوم آن است و در نتیجه باید تلاش شود که قیمت تمام‌شده این تست‌ها در کمترین میزان باشد.

لاری توضیح داد: بخشی از پیچیدگی‌های مبارزه با کرونا در مسائل فرهنگی است. نمی‌توان با ویروس کرونا با تعارف برخورد کرد و اگر تست کسی مثبت باشد، اطرافیان او و کسانی که با شخص مبتلا در ارتباط بودند باید خود را قرنطینه کنند.
 

کد خبر 564541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha