محمدحسین نورشاهی، گوینده پیشکسوت رادیو و یکی از فرماندهان همافران ارتش در رژه روز ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ روز ۲۰ آبان بر اثر ابتلا به کرونا در ۷۰ سالگی از دنیا رفت.

محمدحسين نورشاهي مجري راديو و تلويزيون

به گزارش همشهری آنلاین، مرحوم نورشاهی همکاری با رادیو را از سال ۵۸ آغاز کرد و سال‌ها نویسنده و سردبیر و گوینده برنامه‌های مختلف رادیویی بود. او در برنامه‌های تلویزیون هم حضور فعال داشت و در سال‌های اخیر مجری برنامه‌های سحرگاهی ماه رمضان رادیو ایران بود.

نورشاهی از همافرانی بود که در ۱۹ بهمن ۵۷ با امام خمینی(ره) بیعت کرد و برای سلام نظامی همافران فرمان صادر کرد

مرحوم نورشاهی در دوران پیروزی انقلاب از همافران ارتش ایران بود و در سازماندهی و هماهنگی رژه تاریخی همافران در روز ۱۹ بهمن ۵۷ و بیعت با امام خمینی(ره) نقشی مهم بر عهده داشت. در برخی منابع درباره نقش زنده‌یاد نورشاهی در آن رژه چنین آمده است: «محمدحسین نورشاهی بدون تمرین قبلی به همافران فرمان رژه داد و همه برای رژه از جان و دل مایه گذاشتند... راهپیمایان در دعوت از ارتش برای همبستگی با ملت شعار می‌دادند ملت فدای ارتش. نورشاهی با بالا رفتن از یک سکو با بلندگوی دستی شعار داد ارتش فدای ملت و مردم در حالی که اشک می‌ریختند، پاسخ می‌دادند ملت برای ارتش. آن روز یکباره به روز برادری تبدیل شد و مردم تا پایان راهپیمایی همافران را چون نگینی در بر گرفتند و امنیت آنها را حفظ کردند.»

کد خبر 564354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha