همشهری آنلاین: ارتش پاکستان اعلام کرد بر اثر انفجاری که شبه‌نظامیان در دره سوات واقع در شمال غربی این کشور برای هدف قرار دادن نیروهای مسلح پاکستانی ترتیب دادند، یک سرباز را کشت.

خبرگزاری آلمان از اسلام‌آباد گزارش داد، روابط عمومی فرماندهی ستاد مشترک پاکستان اعلام کرد این بمب در جاده شهر ماتا در حومه سوات کار گذاشته شده بود که با کنترل از راه دور هنگام تردد نیروهای گشت‌زنی ارتش منفجر شد.

بر اساس این اطلاعیه، بر اثر این انفجار یک سرباز کشته و یک تن دیگر مجروح شد، اما شبکه‌های خصوصی تلویزیون پاکستان خبر دادند دو تن کشته شده و دستکم پنج تن مجروح شده‌اند.

همچنین افراد مسلح سه غیرنظامی را در دو منطقه مختلف از این دره به قتل رساندند.

سوات که زمانی منطقه ایده‌آلی برای گردشگران بود از سال گذشته پس از آنکه هواداران مولانا فضل‌الله تلاش کردند قوانینی همچون طالبان را بر این منطقه حاکم کنند، دستخوش خشونت شده است.

صدها تن از مردم در درگیری‌هایی که تا پیش از ماه مارس میان نیروهای اعزامی دولت به منطقه با هواداران فضل‌الله انجام گرفت، کشته شدند. در ماه مارس دولت پیشنهاد انجام مذاکرات صلح با شبه‌نظامیان را داد. با این حال آتش‌بس پایدار نماند، زیرا شورشیان حملات خود به ارتشی‌ها را از سر گرفتند و مدعی شدند اول آنها شرایط آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

کد خبر 56433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز