مایک پمپئو در گفتگویی با خبرنگاران در وزارت خارجه آمریکا گفت: «گذار آرامی به دولت دوم ترامپ انجام خواهد شد.»

Pompeo

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین او پس از ادای این جمله لبخند ملایمی زد، بنابراین مشکل است فهمید او قصد داشته جوک بگوید یا نه، هر چند عجیب به نظر می‌رسید که وزیر خارجه آمریکا در چنین موردی جوک بگوید.

پمپئو گفت: «ما آماده هستیم. جهان آنچه را دارد رخ می‌دهید دارد تماشا می‌کند. ما همه رای‌ها را خواهیم شد. هنگامی که این روند کامل شود، گزینندگان (الکتورها) انتخاب خواهند شد. این روندی است که قانون اساس به طور کامل واضح مقرر کرده است.»

پمیئو گفت که «تماس‌هایی از سراسر جهان با او برقرار شده است»، اما نگفت از چه کسانی. رهبران کشورهای متحد اصلی آمریکا از قبل به جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفته‌اند.

پمپئو وضعیت فعلی را با وضعیت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۰ مقایسه کرد. جرج بوش در آن انتخابات در ایالت فلوریدا فقط با ۵۳۷ رای از رقیب دموکراتش، ال گور، معاون رئیس‌جمهور جلو بود که دیوان عالی دستور دارد شمارش دوباره آرا متوقف شود. بایدن در چهار ایالت کلیدی ده‌ها هزار رای بیشتر از ترامپ دارد.

پمپئو مانند بسیاری از جمهوریخوان گفت: «هر رای قانوین باید شمرده شود، ما می‌خواهیم اطمینان حاضل کنیم که هر رای که قانونی نیست، شمرده نمی شود.»

هنگامی که یک روزنامه‌نگار از پمپئو پرسید آیا خودداری ترامپ از پذیرش شکست باعث تضعیف هنجارهای دموکراتیک در آمریکا نخواهد شد، پمپئو این سوال را «چرند» خواند، کلمه‌ای که او اغلب برای پرسش‌هایی که دوست ندارد، به کار می‌برد.

کد خبر 564190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha