انتشار خبر تاثیرگذاری بیش از ۹۰ درصدی واکسن آمریکایی-آلمانی کرونا با واکنش مثبت بسیاری از بازارهای مالی و سرمایه‌ای جهان شده و البته در این میان برخی استثناها هم وجود دارند.

نرم‌افزار زوم

به گزارش همشهری آنلاین، در شرایطی که داو جونز و نزدک و اس اند پی و بسیاری دیگر از نمادهای بازار سهام و سرمایه در دنیا به لطف پیروزی جو بایدن و انتشار خبر آمدن واکسن کرونا سبز سبز شده و رشد کرده‌اند، از شرکت آمریکایی زوم خبر می‌رسد سهام این شرکت افتی ۱۵ درصدی داشته است.

ماجرا از این قرار است که با آمدن ویروس کرونا و راکد شدن بازار دید و بازدید، بازار نرم‌افزارهای دیدار مجاری حسابی رونق گرفت و مردم ناچار شدند به جای دیدن همدیگر از نزدیک، از راه دور با امکانات پیشرفته اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند با هم حرف بزنند، دیدار تازه یا در نشست‌های کاری و علمی شرکت کنند. به این ترتیب، سهام شرکت‌های عرضه‌کننده نرم‌افزارهای دیدار مجازی رشد کرد و شرکت آمریکایی زوم هم از این سفره پرنعمت بی‌نصیب نماند.

امروز که اعلام شد نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا تولید شرکت آمریکایی فایزر بیش از ۹۰ درصد موثر بوده، مردم بار دیگر امیدوار شدند با کم شدن شر ویروس مرگبار بتوانند با شیوه گذشته همدیگر را ببینند، در آغوش بگیرند و در جلسه‌ها حضور یابند. به این ترتیب، سهام زوم در یک لحظه بیش از ۱۵ درصد (حدود ۸۰ واحد) افت کرد و این‌گونه به موفقیت دانشمندان و شرکت‌های تولید واکسن در تولید واکسن کرونا واکنش نشان داد.

تقریبا بسیاری از بازارهای مالی و سرمایه‌ای جهان روز جمعه را بدون تغییر نسبت به روز پیش از آن پشت سر گذاشته بودند اما در نخستین ساعت‌های روز دوشنبه پس از دو روز تعطیلی، در واکنش به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری و سپس انتشار خبر به بازار آمدن واکسن کرونا در آینده نزدیک رشد کردند و برای سهامداران خود رنگ سبز به ارمغان آوردند. واکنش بازار آمریکا به این دو خبر تا ساعاتی دیگر مشخص می‌شود.

کد خبر 563875

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha