مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

رئیس فدراسیون جودو از برگزاری رقابت‌های بین‌المللی جایزه بزرگ جودو با نام مبارک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی کرمان خبر داد.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آرش میراسماعیلی در دیدار با محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به حواشی پیش آمده در مسابقات جهانی جودو که در سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در ژاپن برگزار می‌شد، اشاره کرد و گفت: فدراسیون جهانی جودو ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۹ به تعلیق کلیه فعالیت‌های جودوی ایران در عرصه بین المللی اقدام کرد.

او افزود: تعلیق ظالمانه از شهریور پارسال شرایط سختی برای ورزش جودو به وجود آورد، اما در حقیقت این تهدید تبدیل به فرصت شد و ما در داخل کشور مورد حمایت قرار گرفتیم و در دادگاه شکایتی را برای حقانیت جودو ایران مطرح و در جلسه دادگاه حدود هشت ساعت دفاع کردیم.

میراسماعیلی تعداد جودوکاران ثبت شده در سامانه کشوری را ۹۰ هزار ورزشکار اعلام کرد و افزود: در این رشته ورزشی شاهد افزایش ۵۰ درصدی بوده‌ایم.

وی تبدیل جودو به یک ورزش همگانی را از اولویت‌های این رشته ورزشی در کشور عنوان کرد و گفت: سال گذشته همه مسابقات قهرمانی کشور با جوایز نفیس برگزار شد که از جمله آن‌ها می‌توان به رقابت‌های جایزه بزرگ مشهد مقدس اشاره کرد که در نوع خود بی نظیر بود.

رئیس فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران، ضمن بیان فضائل شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کرمان را به واسطه وجود آرامگاه سردار دل‌ها، شهر مقدسی دانست و افزود: کرمان جزو استان‌های موفق در رشته جودو به‌ویژه در بحث همگانی کردن ورزش است.

پوراسماعیلی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، مجوز برگزاری مسابقات را نداشته‌ایم، ابراز امیدواری کرد: با برطرف شدن این بیماری و اخذ مجوز این مسابقات را برگزار کنیم.

او با استقبال از برگزاری رقابت‌های بین المللی جودو، جام سردار سلیمانی به میزبانی کرمان تصریح کرد: علاوه بر این رقابت‌ها، برگزاری جایزه بزرگ جودو با نام سردار سلیمانی را نیز پیگیری خواهیم کرد؛ چرا که افتخار می‌کنیم برای حاج قاسم کاری را انجام دهیم.

میراسماعیلی افزود: برگزاری مسابقات بین المللی و جایزه بزرگ جودو با نام سردار سلیمانی به میزبانی کرمان در تقویم فدراسیون ثبت می‌شود تا هر سال شاهد برگزاری آن باشیم.

کد خبر 563795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha