بخشدار قوشخانه شیروان گفت: ۵۲ باب واحد مسکونی برای ساکنان محروم این بخش مرزی در شمال شرق خراسان شمالی ساخته شد.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد شعبانپور دوشنبه ۱۹ آبان اظهار داشت: ساخت این واحدهای مسکونی از اواخر پارسال آغاز شده بود که در نیمه دوم امسال به اتمام رسید و بیشترین این واحدها در روستاهای رباط، زیدر و سنجد بخش قوشخانه به بهره‌برداری رسیده است. تعدادی از واحدهای مسکونی ساخته شده برای مددجویان نیازمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و شماری به عنوان واحدهای جایگزین، منازل آسیب دیده از سیل ۲ سال گذشته ساخته شده که ۵۲ خانوار نیازمند این مناطق مشتمل بر ۱۹۶ نفر از مزایای مسکن مناسب برخوردار شده‌اند.

از مجموع مسکن ساخته شده، ۲۲ باب از محل اعتبارات سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۳۰ باب از محل اعتبارات ستاد بحران احداث شده که به ازای هر واحد مسکونی ۶۰ متری، ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعلق گرفته است. به تازگی عملیات ساخت پنج باب منزل مسکونی در دیگر روستاهای این بخش آغاز شده که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بخش قوشخانه شیروان که از شمال دارای مرز مشترک با ترکمنستان است، ۳۰ پارچه روستا دارد که ۲۸ روستای آن دارای شورا، ۲۷ روستا دارای دهیاری و ۲ روستا با کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت هستند. سه هزار و ۲۲ خانوار مشتمل بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این بخش سکونت دارند.

شهرستان شیروان ۱۵۷ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۸ هزار خانوار مشتمل بر ۶۸ هزار نفر آنان در روستاهای بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه سکونت دارند.

کد خبر 563779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha