مردی که در ۲ پرونده جداگانه، ۲ نفر را به قتل رسانده و به ۲بار قصاص محکوم شده بود موفق شد از مجازات مرگ رهایی یابد. 

دستگیری

به گزارش همشهری‌آنلاین، این مرد که سیامک نام دارد نخستین جنایت را هشتم آبان سال ۸۶رقم زد. او در جریان یک درگیری در پایتخت جوانی را به قتل رساند و خیلی زود از سوی پلیس دستگیر شد. 

وی در اعترافات خود گفت: من و مقتول کری‌خوانی داشتیم و روز حادثه با مقتول و نوچه‌هایش در یکی از محله‌های تهران قرار گذاشتیم. من هم به همراه دوستانم راهی محل قرار شدیم و درگیری که شروع شد مقتول را با انگیزه انتقام‌جویی به قتل رساندم.

این مرد پس از بازسازی صحنه جنایت روانه زندان شد و مدتی بعد در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. حکم صادر شده به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید و سیامک در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

قتل در زندان 

مرد جنایتکار درحالی‌که انتظار اجرای حکم قصاص را در زندان رجایی شهر می‌کشید مردادماه سال ۹۴در درگیری در زندان، یکی از زندانیان را به قتل رساند. 

مقتول به اتهام قتل یک راننده تاکسی در مرداد سال ۸۴بازداشت و به قصاص محکوم شده بود. او هم مانند سیامک انتظار اجرای حکم قصاصش را می‌کشید که روز حادثه آنها با هم به‌دلیل اختلافاتی که در زندان داشتند درگیر شدند و سیامک سر مقتول را به آکواریوم خالی که کنار راهرو قرار داشت کوبید و همین اتفاق باعث مرگ وی شد. 

به‌دنبال این حادثه، سیامک به اتهام دومین جنایتی که در زندان مرتکب شده بود محاکمه و به قصاص محکوم شد.

کلاهبرداری در زندان

دومین حکم قصاص این مرد نیز در دیوان عالی کشور تأیید شد و او همچنان در انتظار اجرای حکم بود. این در حالی بود که اولیای دم در هر دو پرونده اصرار به اجرای حکم مرگ او داشتند. به این ترتیب وی پای چوبه ‌دار رفت اما در واپسین لحظات با التماس و گریه موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد.

وقتی حکم اجرا نشد، سیامک شروع به رایزنی برای جلب رضایت خانواده مقتولان کرد. آنها مدتی بعد نظرشان را تغییر دادند و خواستار دیه شدند. 

مرد زندانی این‌بار برای جور کردن پول دیه و آزادی از زندان نقشه کلاهبرداری کشید. او از زندان با افراد مختلف تماس می‌گرفت و با چرب‌زبانی اعتماد آنها را جلب می‌کرد. سپس طعمه‌هایش را به بهانه‌های مختلف ازجمله برنده شدن در قرعه‌کشی پای دستگاه خودپرداز می‌کشاند و از آنها می‌خواست برای دریافت جایزه خود گزینه انگلیسی را انتخاب کنند و بعد می‌گفت که کلیدهایی را فشار دهند و درنهایت با این شگرد حسابشان را خالی می‌کرد. اما خیلی زود لو رفت و پرونده دیگری درخصوص کلاهبرداری‌های سریالی نیز برای او تشکیل شد. 

این مرد به اتهام کلاهبرداری در دادگاه محاکمه و به ۷سال زندان محکوم شد اما مدتی بعد موفق شد پول دیه یکی از مقتولانش را به اولیای دم بپردازد.

درگیری با وحید مرادی 

سیامک موفق شد از نخستین حکم قصاص رهایی یابد اما هنوز پرونده قتل دوم در جریان بود. رایزنی‌های وی ادامه داشت تا اینکه جرم دیگری به پرونده او اضافه شد. وی تیر سال ۹۷در زندان ‌رجایی‌شهر و در درگیری خونینی که منجر به قتل وحید مرادی، شرور مطرح کشور شد، حضور داشت. 

وحید مرادی به تازگی به اتهام قتل دستگیر و به این زندان منتقل شده بود که در جریان این درگیری به قتل رسید و معلوم شد سیامک هنگام درگیری با چاقو یک ضربه به کمر وحید زده و او را زخمی کرده است. او به اتهام زخمی کردن شرور معروف و شرکت در نزاع منجر به جنایت نیز محاکمه و به پرداخت دیه و تحمل ۳سال زندان محکوم شد.

آزادی پس از ۱۳سال

مرد تبهکار همچنان در زندان بود و در این شرایط تلاشش برای گرفتن رضایت در دومین پرونده قتلی که مرتکب شده بود ادامه داشت تا اینکه توانست با پرداخت دیه به خانواده مقتول، رضایت آنها را هم بگیرد. به این ترتیب او از مجازات قصاص گریخت و حالا تنها با ۲ اتهام کلاهبرداری در زندان و شرکت در درگیری منجر به قتل وحید مرادی مواجه بود. از سوی دیگر وی که توانسته بود رضایت خانواده هر دو مقتول را بگیرد از لحاظ جنبه عمومی جرم در قتل اول به ۱۰سال زندان و در قتل دوم به ۸سال زندان محکوم شد. 

احکام صادرشده در دیوان عالی کشور تأیید شد و مرد زندانی با توجه به اینکه بالاترین حکم درخصوص اتهاماتش اجرا می‌شود، چند روز پیش بعد از گذشت ۱۳سال حبس از زندان آزاد شد.
 

کد خبر 563624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    10 1
    خوبه حالا میاد یه بیچاره دیگه رو میکشه