پیروز حناچی شهردار تهران در گفت‌وگو با شبکه فونیکس چین گفت: خوشحالم آقای ترامپ می‌رود زیرا ادبیاتی که او داشت خیلی برای بشریت مفید نبود.

حناچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پیروز حناچی شامگاه یکشنبه ۱۸ آبان ماه در مصاحبه با این رسانه چینی توضیح داد: هرچند تصور نمی‌کنم نتیجه این انتخابات و رفتن وی، تغییرات جدی در سیاست‌های عمومی آمریکا داشته باشد.

حناچی با اشاره به پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا افزود: آقای ترامپ به روش خاصی با دنیا صحبت می‌کرد که مورد پسند جوامع مترقی انسانی نبود و قطعا با پیروزی بایدن شیوه، روش و ادبیات آمریکا فرق می‌کند اما به جهت سیاست‌های عمومی فکر نمی‌کنم تفاوتی را شاهد باشیم.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به نتایج انتخابات تحریم‌ها علیه ایران کمتر می‌شود، بیان کرد: اگر آقای بایدن به قول خودش مبنی بر بازگشت به برجام عمل کند ممکن است آن بخشی از تحریم‌ها که مربوط به این توافق‌نامه است، برداشته شود و شرایط را برای ایران تسهیل کند.

حناچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال مذاکره با آمریکا هم توضیح داد: مذاکره با آمریکا چیز جدیدی نیست و ما قبلا هم این مذاکره را انجام دادیم و در بالاترین سطوح کشور در این مورد تصمیم‌گیری می‌شود اما از یاد نبریم که آقای ترامپ میز مذاکره را ترک کرد نه ما.  

وی خاطر نشان کرد: مذاکره همیشه در شرایط برابر، بدون پیش شرط و با رعایت کرامت انسانی می‌تواند یکی از راه‌های کم هزینه و پربازده برای حل مسائل باشد مخصوصا اگر ۲ طرف منافع مشترکی داشته باشند.

کد خبر 563603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ابراهیم IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    سگ زرد برادر شغاله بایدن یا ترامپ فرقی نداره البته ماهم باید کمی متعادل تر عمل کنیم نسبت ب کشورها فقط قشر ضعیف داره آسیب میبینه
  • سلام IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 2
    امثال این آقای حناچی هنوز آمریکا رو نشناختند همین مسیله است که باعث عقب افتادگی ما شده
  • رضا NO ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 3
    چه این دولت یا هر دولتی داخلی یا خارجی درآینده این پنبه را باید از گوششون در بیاورند ملت رشید ایران هرگز اجازه برجام ننگین دیگری را نخواهند داد مذاکره تجاری آری اما امنیت ملی هرگز