عضو ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: با توجه به افزایش آمار کرونا در تهران، رئیس‌جمهور دستور تعطیلی این شهر را صادر کرده اما استانداری با آن موافقت نمی‌کند.

مينو محرز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مدارا، دکتر مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به دنبال منتفی شدن تعطیلی تهران که صبح امروز استاندار تهران از آن خبر داد با اشاره به عدم موافقت با تعطیلی شهر تهران گفت: عدم تعطیلی تهران فاجعه است. آیا می‌خواهند وضعیت از این بدتر شود؟

دکتر محرز گفت: وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا که رئیس آن رئیس جمهور و عالی ترین مقام اجرایی کشور است، دستور می دهد که تعطیل کنند اما استانداری موافقت نمی کند، خیلی جای سئوال دارد و واقعا نمی دانم علت آن چیست. بنده واقعاً از این تصمیم استانداری تعجب می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: همه ارگان ها زیر نظر ریاست جمهوری است و خود رئیس جمهور هم رئیس ستاد مقابله با کرونا است وقتی ستاد کرونا می گوید شهر باید تعطیل شود، دیگر چه کسی می تواند مخالفت کند؟ من واقعا جوابی برای این مخالف ندارم. عدم تعطیلی کار اشتباهی است و باید تعطیل کنند.

عضو ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: همیشه کشورهایی که در خصوص کرونا گوش به حرف مسئولان بهداشت خود نداده اند، دچار عارضه شده‌اند. نمونه بزرگ آن آمریکا است.

محرز با تاکید بر این نکته که مردم باید خودشان رعایت کنند و از خانه بیرون نیایند و در تجمعات عزا و عروسی و تجمعات شرکت نکنند، تصریح کرد: وقتی کسی برای جان مردم اهمیت قائل نمی شود، مردم باید خودشان رعایت کنند. تنها راه این است که مردم خودشان رعایت کنند و فقط برای خرید ضروری از خانه خارج شوند.

بنا بر این گزارش، صبح امروز انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با اشاره به متفی شدن تعطیلی دو هفته ای تهران گفت: پس از بررسی ابعاد تعطیلی تهران تصمیم گرفته شد که فعالیت گروه‌های دو، سه و چهار از ساعت ۱۸ به بعد متوقف شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، بندپی تاکید کرد: درحقیقت ۴۳ شهرستان که در ابتدا اسامی آن‌ها اعلام شد و ۴۴ شهرستان دیگر هم بعدا به آن‌ها اضافه شدند، مشمول این تصمیم شدند. در استان تهران نیز این کار را اجرا می‌کنیم تا تأثیر آن را بر روی شیوع ویروس کرونا بررسی کنیم.

کد خبر 563552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 3
    ما بیرون نیاییم سر کار نریم کی حقوق مارو میده؟ کی خرجیه مارو میده
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    مگر استانداری می تواند دستور ریس جمهور را اجرا نکند !
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    5 0
    شهر هزار کلانتر