سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان از لغو سومین دوره نمایشگاه کتاب ایران در کابل خبر داد و گفت: ناشران بعد از جمع‌آوری کتاب‌ها و تعیین تکلیف به ایران بازمی‌گردند.

انفجار کابل

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایبنا مجتبی نوروزی، معاون مرکز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان، درباره سرنوشت سومین دوره نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران در کابل بعد از حمله تروریستی ۱۲ آبان‌ماه، بیان کرد: متاسفانه به‌دلیل تامین نشدن امنیت، وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان همچنین دانشگاه کابل اعلام کردند، نمایشگاه کتاب، لغو شده‌است.  

وی درباره زمان بازگشت ناشران به ایران، افزود: هر کدام از ناشران بعد از جمع‌آوری کتاب‌ها و تعیین و تکلیف، به ایران باز می‌گردند.

نوروزی در پاسخ به این پرسش که آیا برای ادامه نمایشگاه تصمیم‌گیری شده‌است یا خیر؟ گفت: فعلا تاریخی برای ادامه برگزاری نمایشگاه تعیین و اعلام نشده‌است اما جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمان مقتضی نمایشگاه را برگزار کند.

دوشنبه ۱۲ آبان، همزمان با برگزاری آئین افتتاح سومین دوره نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه کابل سه عضو داعش با سلاح‌های جنگی وارد دانشگاه شدند و تعدادی از دانشجویان و استادان دانشگاه را به گلوله بستند.  این مهاجمان بعد از حدود ۶ ساعت مقاومت کشته شدند.

سومین نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان ویژه دانشجویان و دانشگاهیان قرار بود، ۱۲ تا ۲۱ آبان‌ماه در دانشگاه کابل در فضایی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با حضور ۴۰ ناشر از افغانستان و ۴۰ ناشر از ایران برگزار شود.

مقامات ایرانی ازجمله سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این حمله را محکوم کردند.

کد خبر 563541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha