یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

استاندار تهران درباره آخرین وضعیت تعطیلی ۲ هفته‌ای پایتخت به دلیل شیوع ویروس کرونا توضیح داد.

انوشیروان محسنی بندپی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با اشاره به تعطیلی ۲ هفته‌ای شهر تهران گفت: برای تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران پیشنهادی داده شد، اما زمانی که ابعاد تعطیلی بررسی شد، تصمیم گرفته شد که فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ به بعد متوقف شود.

وی ادامه داد: چند شهرستان استان تهران که در ابتدا اسامی آن‌ها در لیست ۴۳ شهرستان اعلام شد و ۴۶ شهرستان دیگر هم بعدا به آن‌ها اضافه شدند، مشمول این تصمیم شدند. این کار را اجرا می‌کنیم تا تأثیر آن را بر شیوع ویروس کرونا بررسی کنیم.

استاندار تهران گفت: در ۲، ۳ روز آینده وزارت کشور و بسیج طبق تفاهم نامه‌ای اقدامات مربوط به پیشگیری، شناسایی به هنگام، غربالگری و قرنطینه و اقدامات حمایتی از افراد نیازمند را اجرا خواهند کرد.

محسنی بندپی گفت: اقدامات دیگری که باید انجام شود افزایش نظارت‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خواهد بود. متأسفانه هنوز در استان تهران میزان پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا از میزان ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان‌ها بیشتر است.

وی بیان کرد: امروز میانگین بستری بیماران کرونایی در تهران ۶۴۰۰ نفر است که روند آن نسبت به چند روز گذشته به صورت کمی، افزایش تدریجی داشته است. وزارت بهداشت اعلام کرده که از دیروز انجام تست‌های PCR از ۲۵ هزار به ۴۰ هزار مورد افزایش پیدا کرده است.

استاندار تهران گفت: این افزایش نکته‌ خوبی است که شناسایی به هنگام افراد را بیشتر می‌کند و مداخلات ما اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

محسنی بندپی گفت: تعطیلی کامل ۲ هفته‌ای تهران فعلا منتفی است، شناوری ساعات کاری بحثی است که مطرح شده، اما در مراکزی که ارباب رجوع دارند نمی‌توان این طرح را اجرا کرد.

استاندار تهران ادامه داد: این طرح خیلی اثر بخشی ندارد و این گونه بحث‌ها بررسی شده است و نکات مثبت آن‌ها کمتر از نکات منفی در کنترل شیوع ویروس کرونا است.

کد خبر 563484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha