رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: برای شهر تهران یک سامانه کامل هشدار سریع داریم اما برای کامل شدن آن به ۲۰۰ شتاب‌نگار نیاز است.

رضا کرمی محمدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در آیین رونمایی و بهره‌برداری از فاز دوم سامانه پیش‌بینی و هشدار سیل و سامانه پیش‌بینی یخبندان تهران، گفت: حدود یک دهه پیش با کمک موسسه جایکا ژاپن در قطعه‌ای از گسل مشا، ۴ سنسور نصب و به صورت پایلوت سامانه هشدار سریع راه‌اندازی شد، در حالی که در تمام اطراف تهران گسل‌های فعال و خطرناک داریم و تمام مسیر، گسل‌ها ممکن است دچار از هم گسیختگی و زلزله شود.

او ادامه داد: بنابراین اگر بخواهیم سامانه کامل هشدار سریع داشته باشیم در حدود ۲۰۰ شتاب‌نگار نیاز است تا این سامانه را کامل کنیم.

کرمی محمدی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۲ شتاب‌نگار به ۴ مورد قبلی اضافه شد، گفت: پیدا کردن محل ایستگاه شتاب‌نگار در اطراف تهران با کمک استانداری تهران انجام و برای هر ایستگاه با چند دهیاری واستان‌های مجاور صحبت شد و مدت‌ها طول کشید تا جای مناسب پیدا شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: اکنون برای شهر تهران یک سامانه کامل هشدار سریع داریم اما برای کامل شدن آن به ۲۰۰ شتاب‌نگار نیاز است.

او درباره شیوه کار سامانه هشدار سریع، گفت: مانع ایجاد خسارت از جمله باز شدن درب‌های ایستگاه‌های آتش‌نشانی، بستن شیرهای اصلی گاز، آمادگی نیروهای امدادی در شهر، تامین برق اضطراری قبل از وقوع زلزله، اطلاع‌رسانی به عموم مردم به صورت داوطلبانه و مواردی از این دست است.

کرمی محمدی در ادامه گفت: لازمه اجرایی شدن این اتفاقات این است که به صورت دائم این سیستم عملیاتی باشد در نتیجه سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باید استمرار پیدا کرده و تکمیل شوند.

او با تاکید بر اینکه در این سامانه‌ها سرعت مهم است، گفت: باید ارتباطات رادیویی ایجاد و زیرساخت‌های لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شود.  

کرمی محمدی افزود: سامانه هشدار سریع یک ارزش است که به شهر تهران اضافه شده و نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی از سوی همه است.  

او همچنین درباره سامانه برف‌سنجی، گفت: سامانه سنجش ارتفاع برف در ۴ نقطه نصب و دو مورد از آن‌ها در منطقه ۵ و منطقه ۲ راه‌اندازی شد. اگر ارتفاع برف از یک حدی بالاتر برود، هشدار داده می‌شود تا اقدامات لازم انجام گیرد. این سامانه همچنین خط یخبندان تهران را تدقیق می‌کند و در هر لحظه خط یخبندان را نشان می‌دهد.

کد خبر 563161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha