کتابخانه شخصی آرتور میلر، نویسنده مشهور آمریکایی به کتابخانه عمومی نیویورک هدیه داده شده و قرار است کریسمس امسال از آنها رونمایی شود.

آرتور میلر

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایبنا از لیت‌هاب، کتابخانه شخصی آرتور میلر نویسنده مشهور آمریکایی به کتابخانه عمومی نیویورک هدیه داده شده است و قرار است ایام کریسمس امسال از آنها رونمایی شود. گفته می‌شود ۶۹۲ کتاب در این کتابخانه وجود دارد که همگی دارای یادداشت‌ها و حاشیه‌نویسی‌های شخصی میلر است.

میلر با نوشتن تعداد زیادی نمایش‌نامه برای بیشتر از ۶۰ سال نقش برجسته‌ای در ادبیات و سینمای آمریکا داشت. معروف‌ترین اثر میلر نمایش‌نامه مرگ فروشنده است که بارها در صحنه‌های مختلف اجرا شده ‌است. وی همچنین به‌خاطر ازدواج کوتاه‌مدت‌اش با مرلین مونرو شهرت دارد.

خانواده آرتور میلر این مجموعه از کتاب‌های شخصی نویسنده فقیدرا با هدف استفاده عمومی از کتاب‌های میلر به کتابخانه عمومی نیویورک اهدا کرد. این مجموعه شامل کتاب‌ها، ترجمه‌ها و نمایش‌نامه‌های نوشته شده توسط میلر است که بین سال‌های ۱۹۲۸ تا ۲۰۱۲ به رشته تحریر درآمده‌اند.

در کتابخانه شخصی میلر علاوه بر آثار خودش نزدیک به ۴۰۰ کتاب و رمان از نویسندگانی مثل ولادیمیر ناباکوف و جک کرواک دیده می‌شود.

میلر یک بار برنده مدال طلای آکادمی هنر و ادبیات آمریکا و دو بار برنده جایزه منتقدان نیویورک شد. وی از دانشگاه‌های آکسفورد و هاروارد دکترای افتخاری گرفت و در سال ۱۹۶۵ به ریاست انجمن جهانی قلم آمریکا انتخاب شد.

میلر در سال ۲۰۰۲ مفتخر به دریافت نشان افتخار ادبی اسپانیا شد و در دهم فوریه ۲۰۰۵ در خانه‌اش در راکسبری به هادس (دنیای مردگان) شتافت اما به قول خودش وقتی نوشتی، دیگر نمی‌میری.

کد خبر 563093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha