زالی گفت: اگر افراد شیوه‌نامه‌های بهداشتی مدنظر را به‌خوبی رعایت نکنند حتما با پر شدن بی‌وقفه تخت‌ها روبه‌رو خواهیم شد و تنها راه پیشگیری از آن، بسته شدن ورودی‌های بیمارستان‌هاست.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران درباره وضعیت این کلانشهر از حیث شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: کماکان ما در شهر تهران با کمک و همراهی دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز درمانیِ درحال توسعه، در حال افزایش بخش‌های جدیدی به بیمارستان‌ها هستیم که در شرایط و زمان بستری بیماران کرونایی با کمبود ظرفیت تخت‌ها روبه‌رو نشویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر طی یک هفته اخیر تعدادی از بخش‌های عادی بیمارستان‌ها به بخش‌های ویژه کرونایی تبدیل شده‌اند. البته باید بدانید که اگر افراد شیوه‌نامه‌های بهداشتی مدنظر را به‌خوبی رعایت نکنند حتما با پر شدن بی‌وقفه تخت‌ها روبه‌رو خواهیم شد. باید بدانید تهران در وضعیت خطرناکی قرار دارد و اگر  شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند، با نارسایی‌های درمانی زیادی  روبه‌رو خواهیم شد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران گفت: تنها راه این موضوع بسته شدن ورودی‌های بیمارستان‌هاست. امروزه با افزایش ظرفیت‌های جدید و تغییراتی در بخش‌های مختلف مراکز درمانی توانسته‌ایم تا حدودی ظرفیت‌های لازم را جبران کنیم.

زالی بیان کرد:  معضل شیوع ویروس کرونا به خودی خود قابل حل نخواهد بود، بلکه نیازمند همکاری تمام افراد جامعه است و باید از مراجعه غیرضروری به بیمارستان جلوگیری کرد.

کد خبر 562834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha