دلار آمریکا روز پنجشنبه ۱۵ آبان ماه در برابر ارزهای رقیب با نزدیک شدن به زمان اعلام رسمی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ روند کاهشی خود در یک هفته اخیر را ادامه داد.

دلار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا خبرگزاری رویترز گزارش داد، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات آمریکا پس از احراز آرای دو ایالت میشیگان و ویسکانسین، پیروزی قطعی خود را پیش بینی کرده، اما حزب وی در انتخابات کنگره سطح انتظارات را برآورده نکرده است و به نظر می رسد سنا همچنان در دست جمهوریخواهان بماند.

اما بازارهای مالی طی روزها یا حتی هفته ها در برابر بی ثباتی و عدم اطمینان انتخاباتی مقاومت کردند، نظر به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نحوه شمارش آرا را در چند ایالت با تهدید به اقدام حقوقی یا شمارش مجدد، مورد انتقاد قرار داده است.

براساس این گزارش، شاخص دلار در برابر سبد شش ارز اصلی روی رقم ۹۳.۲۳ ایستاد که ۰.۲ درصد کاهش در اوایل معاملات لندن را نشان می داد.

برخی از بزرگترین موفقیت ها در ارزهایی مشاهده شده که بار سیاست های حمایتگرانه ترامپ را در سال های اخیر به دوش کشیده اند و در این میان یوان چین به بالاترین میزان خود در برابر دلار در بیش از دو سال گذشته رسیده است.

یورو نیز روز پنجشنبه مبلغ ۱.۱۷۶۰ دلار خرید و فروش شد که ۰.۳ درصد بیش از فصل قبلی و در نتیجه شرط بندی سرمایه گذاران بر پیروزی بایدن بود.

به گفته «جان ویل» استراتژیست ارشد شرکت «مدیریت دارایی نیکو» در ژاپن، یورو در چند روز گذشته نوسان داشت، اما به نظر می رسد درصورت پیروزی بایدن، قوی تر شود.

پوند انگلیس نیز پس از آنکه بانک مرکزی این کشور خرید اوراق قرضه اش را افزایش داد، به مبلغ ۱.۳۰ دلار معامله شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه هفته جاری برگزار شد، اما هنوز پیروز نهایی مشخص نشده است. تا این لحظه بایدن ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴ رای الکترال را به دست آورده اند. نامزد پیروز باید ۲۷۰ رای الکترال را از آن خود کند.

کد خبر 562737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha