همزمان با انتقاد جان بولتن از ادعای پیروزی زودهنگام دانلد ترامپ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا به رئیس جمهوری ایالات متحده و سناتورهای جمهوریخواه توصیه کرد کار تحقیق درباره تقلب در شمارش آرای برخی ایالت‌ها را زودتر آغاز کنند.

جان بولتن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، نیوت گینگریچ که از چهره‌های تندرو حزب جمهوریخواه و بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود، با اشاره به بازگشت آرا و پیشتازی عجیب جو بایدن دموکرات در برخی ایالت‌ها از جمله آریزونا و ویسکانسین بحث تقلب را پیش کشید و خواستار آغاز تحقیق قضایی در این باره شد. این در حالی است که بسیاری از چهره‌های مهم حزب جمهوریخواه از ادعای پیروزی زودهنگام ترامپ شگفتزده شده و بحث توقف شمارش آرا را بدون مبنا و منطق قانونی دانسته‌اند.

هر چند پیشتازی دیرهنگام بایدن در برخی ایالت‌های کلیدی ادعای پیروزی زودهنگام ترامپ را به چالش کشیده اما بولتن، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید از جمله کسانی است که این ادعای رئیس جمهوری را «یک رسوایی» دانست. او که پیش‌تر اعلام کرده بود در انتخابات به نامزد دموکرات‌ها رای می‌دهد، در ماجرای درخواست توقف شمارش آرا به شدت از رئیس پیشین خود ترامپ انتقاد کرد و افزود: «این غیرمسئولانه‌ترین ادعای یک رئیس جمهوری در تاریخ آمریکاست. شاید ترامپ برنده شود اما او صرفا برای منافع شخصی اعتبار تمام فرآیند انتخابات را زیر سئوال برد.»

اما گینگریچ با تایید ادعای تقلب ترامپ به جمهوریخواهان سنا هشدار داد همراه رئیس جمهوری علیه ایالت‌هایی که بایدن در آنها رای آورده و پیش افتاده اقامه دعوی کنند. این سیاستمدار قدیمی صبح روز چهارشنبه بدون ارائه سند و مدرک تقلب به برنامه «فاکس و دوستان» گفت: «من به ترامپ و سناتورها میچ مکانل و لیندزی گراهام توصیه می‌کنم کمیته قضایی را سنا را برای بررسی درستی رای‌گیری و شمارش آرا در سه ایالت فعال کنند. نوادا، آریزونا و پنسیلوانیا ایالت‌هایی هستند که احتمالا در آنها تقلب رخ داده است.»

کد خبر 562572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha