داستان‌های ترسناک ارواح که پای یک بچه را هم به ماجرا باز می‌کنند، ترسناک‌ترند. سریال «تسخیر عمارت بلای The Haunting of Bly Manor» داستانی ترسناک است که اتفاقا دو بچه محور ماجراهای هراس‌انگیز آن هستند. هر چند شاید بعد از تماشا دریابید آنچه دیده‌اید بیشتر یک داستان عاشقانه بوده است تا ترسناک.

تسخیر املاک بلای

به گزارش همشهری آنلاین، زن جوانی که مدتی است ظاهرا به قصد فرار از اتفاقی در گذشته از آمریکا به انگلیس آمده و در اقامتگاهی موقت‏ آگهی‌های کاریابی را مرور می‌کند، به آگهی کار و اقامت در عمارتی خارج از شهر برمی‌خورد‎؛ مردی ثروتمند برای برادرزاده‌های یتیمش دنبال معلم سرخانه می‌گردد. او باید در یک عمارت بزرگ میان باغی خرم و کنار دریاچه‌ای زیبا، از دختر و پسری خردسال مراقبت کند. شغلی مناسب برای کسی که می‌خواهد از خانه و دغدغه‌های شخصی دور باشد.

اما معلم جوان، دوشیزه کلیتون متوجه می‌شود برای این شغل، ظاهرا جز خودش متقاضی دیگری وجود ندارد، پس چرا برای چنین موقعیت مناسبی کسی داوطلب نیست؟ کارفرما برای او توضیح می‌دهد که دو کودک، پدر و مادر خود و همین‌طور معلم سرخانه‌شان را در آن خانه از دست داده‌اند و تخیلات مردم محلی و قصه‌های حول آن خانه موجب شده است کمتر کسی حاضر شود آنجا کار کند.

دوشیزه کلیتون در بدو ورود با طبیعتی زیبا، عمارتی بی‌نظیر، دو کودک شاد و برخورد دوستانه خانه‌دار، باغبان و آشپز مواجه می‌شود. همه چیز کامل و بی‌نظیر است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اولین شب اقامت در خانه، دختر کوچک از معلمش می‌خواهد قولی به او بدهد، اینکه شب‌ها به هیچ وجه از اتاقش بیرون نیاید. زن جوان به زودی متوجه می‌شود غیر از خودش، بچه‌ها، خدمتکار، آشپز و باغبان، کسان دیگری در خانه حضور دارند؛ ارواح مردگانی که خانه را تسخیر کرده‌اند. دو کودک از حضور آن ارواح در خانه آگاه و با آن‌ها در ارتباطند و این مساله‌ای است که دوشیزه کلیتون باید حل کند.

مخاطبان سریال در ۹ قسمت احتمالا به این نتیجه می‌رسند که ارواح خانه نه تنها ترسناک نیستند، که گرفتار سرنوشتی غم‌انگیزند و در آن عمارت گیر افتاده‌اند. سریال «تسخیر عمارت بلای» The Haunting of Bly Manor دنباله‌ای است بر سریال «تسخیر خانه هیل» The Haunting of Hill House، البته با داستانی مستقل و تقریبا با همان گروه تولید و بازیگران. این سریال بر اساس داستان‌های هنری جیمز، نویسنده آمریکایی قرون ۱۹ و ۲۰ به ویژه رمان مشهور و تحسین‌شده او «گردش پیچ» ساخته شده است.

داستان «گردش پیچ» پیش از این هم مورد اقتباس قرار گرفته و علاقمندان به فیلم‌های ترسناک و دلهره‌آور، اغلب فیلم «بی‌گناهان» Innocents محصول ۱۹۶۱ به کارگردانی جک کلیتن را دیده‌اند‎؛ فیلمی سیاه و سفید با بازی دبورا کر در نقش معلم سرخانه که با پسر و دختری خردسال و خدمتکار خانه، در باغ و عمارتی اعیانی گرفتار داستان ارواح می‌شود. این فیلم نامزد دریافت دو جایزه بفتا و همچنین در جشنواره فیلم کن ۱۹۶۲ نامزد نخل طلا شد.

بی‌گناهان-۱۹۶۱

طرفداران سریال «تسخیر خانه هیل» پس از موفقیت آن سریال بی‌صبرانه منتظر فصل دوم آن «تخسیر عمارت بلای» بودند. با این وجود این سریال نتوانست به اندازه فصل اول همه مخاطبان را راضی کند. عده‌ای معتقدند فصل دوم کمتر ترسناک و بیشتر داستانی است عاشقانه، با این وجود، سریال همچنان توانسته بخشی از استانداردهای فصل قبل را حفظ کند و روایتی قابل قبول ارائه دهد. «تسخیر عمارت بلای» در ۹ قسمت محصول اکتبر ۲۰۲۰ نتفلیکس ( Netflix ) و سریالی سرگرم‌کننده برای شب‌های بلند پاییز است.

کد خبر 562569

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • 35517 IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    همچین میگه انگار نتفلیکس شبکه ملی خودمونه. بابا نیست. نمیاد . فیلتره قطعش کردن خب.
  • .. IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    بی نظیر بود واقعا فوق العاده بود قلب منه این سریال :)