سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید و اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات با واکنش گسترده رسانه‌های مهم جهان روبه‌رو شد.

ترامپ در كاخ سفيد

به گزارش همشهری آنلاین، در شرایطی که هنوز شمارش آرا در سه ایالت بسیار مهم و کلیدی میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا به پایان نرسیده و آمار آرای پستی در این سه ایالت بسیار زیاد بوده، دانلد ترامپ در سخنرانی شبانگاهی خود در اتاق شرق کاخ سفید مدعی شد انتخابات را از جو بایدن برده است. این در حالی است که بردن آرای الکترال فلوریدا، اوهایو و تگزاس ترامپ را به یک قدمی بایدن رسانده اما تا ساعت ۱۱:۳۰ روز چهارشنبه به وقت ایران ۲۳ الکترال کالج از رقیب خود عقب است.

ترامپ در سخنان خود در کاخ سفید پس از اشاره به بردن چند ایالت کلیدی و پیش بودن در چند ایالت دیگر در ادعایی اشتباه گفت: «راحت بگویم، ما این انتخابات را بردیم. این یک تقلب در افکار عمومی و مردم آمریکاست.» با این حال، میلیون‌ها رای هنوز شمارش نشده و به دلیل طولانی شدن فرآیند شمردن آرای پستی شاید اعلام نتیجه نهایی در سه ایالت مهم میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا تا دست‌کم یک روز دیگر طول بکشد.

دموکرات‌ها مدعی‌اند در این ایالت‌ها نامزد آنها بایدن بیش از ۵۰ درصد آرای پستی را از آن خود کرده و اگر آمار این رای‌ها به آمار روز سوم نوامبر افزده شود، شرایط به سود نامزد دموکرات تغییر می‌کند. سی‌ان‌ان، رویترز، واشنگتن‌پست، ای‌پی، گاردین و چند رسانه مهم دیگر آمریکا و جهان با برچسب «ادعای اشتباه» ادعای پیروزی زودهنگام ترامپ را پوشش دادند.

کد خبر 562414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Ahmed Reza AE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    6 0
    Ok
  • سیف الله ریحانیان IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    20 2
    ترامپ اشتباه نکرده چون صهیونیست می‌خواهند او انتخاب شود آمریکا باابر قدرت بودن تابع اسرائیل است
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    14 5
    تو کف باش فعلا.
  • PL ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    11 14
    هلو مستر ترامپ. یو آرریدی.