۱۳ هزار کیلومتر دورتر از کاخ سفید و کشوری که امروز انتخابات ریاست جمهوری در آن برگزار می‌شود، گروهی از ساکنان روستایی کوچک در هند به یک معبد هندو رفته‌اند تا برای پیروزی فرزند خود دعا کنند.

تصوير كامالا هريس در سرزمين اجدادي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، مردمان روستای تولاسندراپورام احترامی عمیق و ویژه برای معاون و یار انتخاباتی جو بایدن قائلند؛ زنی که پدربزرگ مادری او بیش از ۱۰۰ سال پیش در آن به دنیا آمد. ساکنان تولاسندراپورام که با خودرو هشت ساعت تا شهر جنوبی چنای فاصله دارد، روز سه‌شنبه با دست‌های پر به یک معبد هندو رفتند و از خدایان پیروزی دختر این روستای دورافتاده را در یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای سیاسی جهان خواستند.

مردان در لباس‌های سفید و زنان با پوشیدن ساری‌های رنگارنگ غرق در دعا و نیایش شدند و همزمان با آغاز زمان انتخابات در آمریکا، همه با هم به پیروزی جوزف بایدن و سناتور کامالا هریس ایمان آوردند. لالیتا یک زن خانه‌دار است، در حال دعا برای پیروزی خانم هریس با هیجان تمام می‌گوید: «او دختر این خاک و سرزمین است و جایگاهی که به آن رسیده، باورکردنی نیست.» این در حالی است که سناتور هریس در مبارزه‌های انتخاباتی خود بیشتر بر سیاهپوست بودن خود متمرکز بود تا هندی بودن.

او البته در چند سخنرانی به پیشینه هندی خود هم اشاره کرد و از پدربزرگ هندی‌اش پی وی گوپالان گفت که برایش از مبارزه‌های مردم کشور خود برای کسب استقلال از استعمار بریتانیا داستان روایت می‌کرد. آقای گوپالان که شبیه تمام مردهای هندو بود، احترامی ویژه برای زنان خانواده‌اش قائل شد و به مادر کامالا اجازه داد به عنوان زنی جوان و تنها در اواخر دهه ۱۹۵۰ به آمریکا برود و در عرصه پژوهش سرطان سینه کار کند. شیامالا گوپالان سال ۲۰۰۹ به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.

همشهری‌های خانم هریس در روستای دورافتاده تولاسندراپورام امیدوارند با پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا اوضاع زندگی آنها هم بهتر شود و دولت هند توجهی ویژه به مردم کند. آنها چشم‌انتظارند در دوران ریاست جمهوری بایدن و وقتی کامالا هریس نخستین معاون رئیس جمهوری تاریخ آمریکا شد، کسی از راه برسد و برایشان یک دانشگاه هم بسازد.

کد خبر 562253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha