دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

استاندار کردستان علاوە بر دو شهرستان بانە و بیجار از تعطیل شدن شهرستان‌های سقز، سنندج، کامیاران و مریوان از روز چهارشنبە ۱۴ آبان بە مدت ۱۰ روز خبر داد.

استانداري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهمن مرادنیا در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور فرمانداران شهرستان‌های استان کردستان و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری‌ها، شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات براساس صلاحدید خود، بخش اداری را تعطیل کنند و فقط اجازه فعالیت به بخش‌های اضطراری و ضروری داده شود.  

وی با بیان اینکه با این کار از مراجعه مردم و تردد و ازدحام در این دستگاه‌ها ممانعت خواهد شد، افزود: مردم برای انجام برخی امور نیازمند حضور در دستگاه‌ها هستند، بنابراین برای جلوگیری از ازدحام مراجعه‌کنندگان، ساعت کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان محدود و بخش‌های اداری و غیرضروری تعطیل خواهد شد.

استاندار کردستان تاکید کرد: با توجه به شدت شیوع کرونا و افزایش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری و با هدف کاهش تردد، بخش اداری دستگاه‌های خدمات‌رسان تعطیل شود.

مرادنیا با بیان اینکە با تعطیل شدن برخی مشاغل و محدود شدن ساعات کاری حضور مردم برای انجام کارهای بانکی افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: بانک‌ها ورود تعداد افراد و مراجعان را محدود کنند تا جان کارکنان و شهروندان بە خطر نیفتد.

استاندار کردستان خواستار نوبت‌دهی به مردم برای انجام کارهای آنان و شیفت‌بندی نیروهای دستگاه‌های خدمات رسان در ایام تعطیل شد و یادآوری کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز ثبت‌نام دانشجویان را به صورت آنلاین انجام دهند تا نیازی به حضور آنان و ایجاد ازدحام در مراکز آموزشی نباشد.

مرادنیا با بیان اینکه فعلا ورود و خروج مسافر از مرز باشماق بلامانع است، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تا روز چهارشنبه به ایجاد آزمایشگاه در مرز باشماق اقدام کند تا ورود مسافر از عراق با جدیت کنترل و از ورود افراد آلوده به کشورمان جلوگیری شود.  

کد خبر 561917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha