جان کری که در دومین دولت باراک اوباما وزیر امور خارجه آمریکا بود، در مقام مشاور ارشد و تهیه‌کننده اجرایی به یک شرکت فیلمسازی بریتانیایی پیوست.

جان كري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین دیلی، دیپلمات و سیاستمدار ۷۶ ساله آمریکایی چند سال بازنشستگی از دنیای سیاست دعوت مدیران شرکت فینگرپرینت کانتنت را پذیرفت تا در مقام مشاور ارشد و تهیه‌کننده اجرایی (مدیر تولید) در تولید برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی با این شرکت مستقر در بریتانیا همکاری کند. مردم ایران کری را با برجام و قدم زدن کنار دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه می‌شناسند.

کری که از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ شصت و هشتمین وزیر امور خارجه آمریکا بود، درباره ورود خود به دنیای سرگرمی پس از فراغت از دنیای سیاست به اسکرین گفت: «من در سراسر عمرم با دنیای ارتباطات در تماس بودم و معتقدم یک هماهنگی ویژه میان سیاست و فیلم ساختن وجود دارد. شما در این دو دنیا می‌کوشید مردم را ترغیب کنید تاثیر بگذارند یا از آنها بخواهید کاری بکنند و نسبت به چیزی واکنش نشان بدهند.»

او که این روزها در بوستن زندگی می‌کند، با فیلم و سینما به ویژه از دوران دانشجویی بیگانه نیست؛ یک عاشق فیلم که آثار فدریکو فلینی را بارها دیده و با دوربین‌های ۱۶ و سوپر۸ هم فیلم گرفته است. از دیگر فعالیت‌های کری در دنیای سرگرمی می‌توان به همکاری با جرارد باتلر در تولید مستند «شنا خلاف رود: جنگ طولانی جان کری»، دیدار با مدیران استودیوهای هالیوودی در ۲۰۱۶ برای تولید فیلم‌های تبلیغاتی و البته مشارکت با شرکت فیلمسازی لئوناردو دی‌کاپریو اشاره کرد.

کری درباره تسلط خود به فیلم و سینما هم چنین گفت: «من هم مثل خیلی‌ها بازیگران را می‌شناسم و می‌توانم فیلم‌هایشان را نام ببرم اما تفاوت فیلم خوب و بد را هم می‌دانم. فقط نمی‌دانم چرا این اندازه فیلم بد ساخته می‌شود و اصلا چگونه برخی از این پروژه‌ها برای تولید چراغ سبز می‌گیرند.»

تازه‌ترین سرگرمی این سیاستمدار و دیپلمات پیشین آمریکایی کمک به ساختن محتواهای ارزشمند در دنیای سرگرمی از جمله مسائل مربوط به محیط زیست است. فینگرپرینت کانتنت در آمریکا، هند و فرانسه هم دفتر دارد و در تولید فیلم‌های داستانی، مجموعه‌های مستند و سریال فعالیت می‌کند.

کد خبر 561744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    برای ساختن فیلمهای تحریف کننده واقعیت ها بدستور سیا و موساد