همشهری آنلاین: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان چهارشنبه شب با معرفی برترین‌ها در همدان به کار خود پایان داد

 به گزارش واحد مرکزی خبر، در این جشنواره فیلم "زمانی برای دوست داشتن "، ساخته ابراهیم فروزش " به عنوان فیلم برگزیده داوران معرفی شد و پروانه زرین بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه فیلم بلند نیز به "ابراهیم فروزش " برای فیلم "هامون و دریا"، تعلق گرفت.

در بخش مسابقه سینمای ایران پروانه زرین بهترین فیلم بلند به "محمد خزائی " تهیه کننده فیلم "جعبه موسیقی "، اهدا شد و "علی شادمان "، نیز پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان در فیلم "زمانی برای دوست داشتن "، را کسب کرد.

هیات داوران کودک و نوجوان "فیلم سفر به سرزمین اعداد"، ساخته "غلامرضا حبیبی "، را شایسته دریافت پروانه زرین دانست.

در بیست ودومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان جایزه بهترین دستاورد های فنی و هنری به فیلم "سفر به سرزمین دور" از "ساسان پسیان "، اهدا کرد و "هاشم اولیایی مقدم "، سازنده فیلم "نان و لی لی "، نیز موفق به کسب جایزه بهترین اثر ویدئویی نیمه بلند جشنواره شد.

هیات داوران جشنواره، در بین آثار ویدئویی کوتاه فیلم "خانه فاطمه کجاست "، ساخته "فریدون نجفی " را شایسته دریافت جایزه این بخش از جشنواره دانست و جایزه ویژه هیات داوران برای نگاه انسانی و متفاوت به کودکان مظلوم افغانستان به خاطر "فیلم زمزمه بودا"، به "حسین قاسمی جامی " اهدا شد.

پلاک زرین یا تندیس جشنواره برای نگارش متن فیلم "قلب کوچک " به مرحوم "نادر ابراهیمی "، اهدا شد و مسعود احمدیان "، نویسنده فیلمنامه فیلم "جعبه موسیقی "، دیپلم افتخار دریافت کرد.

"فرزاد موتمن "، موفق به دریافت دیپلم افتخار به خاطر کارگردانی فیلم "جعبه موسیقی "، شد و دیپلم افتخار برای نگاه انسانی به فیلم "به خاطر خواهرم " به "حجت الله سیفی "، اهدا شد.

در این جشنواره "ستاره عباسی "، نیز به عنوان بهترین بازیگر خردسال در فیلم "نان و لی لی "، موفق شد دیپلم افتخار دریافت کند و "جعفر نور محمدی "، سازنده فیلم کوتاه ویدئویی "مرگان " به عنوان بهترین کارگردان این بخش معرفی شد.

"بهروز سلطانی فر"، کارگردان اثر پویانمایی "شیرهای آلواتان "، موفق به دریافت دیپلم افتخار شد.

همچنین فیلم "مدرسه ما" به کارگردانی "اکبر شهبازی "، به خاطر نگاه انسانی به دنیای کودکان و تجلیل از مقام ایثارگران دوران دفاع مقدس دیپلم افتخار دریافت کرد و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی نیز به فیلم "قاب عکس "، ساخته "آناهیتا کبیرکوه " اهدا شد.

در بخش بین الملل جشنواره هیات داوران کودک و نوجوان ، فیلم "آواز پرنده ها" محصول کشور اندونزی به کارگردانی "جان درانتائو" و تهیه کنندگی "آری سیلماساله "، را شایسته دریافت دیپلم افتخار دانست.

پروانه زرین این بخش به فیلم "زمانی برای دوست داشتن "، ساخته "ابراهیم فروزش " و تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اهدا شد.

جایزه داوران سیفژ جشنواره را نیز فیلم "سرخ همچون آسمان " از ایتالیا ساخته "کریستیانو بورتونه " از آن خود کرد و دیپلم افتخار بهترین فیلم ویدئویی کوتاه نیز به "جعفر نورمحمدی "، در بخش بین الملل جشنواره تعلق گرفت.

"کریس بوث "، سازنده فیلم "برای همه تیله ها"، از کشور کانادا به تهیه کنندگی "براسیل میچل " و "راج پانجیکار"، پروانه زرین بخش بین الملل را به خود اختصاص داد.

در بهترین فیلم کوتاه نیز از فیلم "بومرنگ " ساخته "داریوش غریب زاده " از ایران به تهیه کنندگی انجمن سینمایی جوانان ایران دفتر بوشهر تقدیر شد.

پروانه زرین این بخش به فیلم "پسر تازه وارد"، از انگلستان ، ساخته " اشغانی نوکرین " و تهیه کنندگی "تامارا آنگی "، اهدا شد.

در بخش فیلمهای آسیایی نیز هیات داوران با تقدیر از فیلم "آواز بر فراز ابرها"، از اندونزی به کارگردانی "جان درانتائو"، پروانه زرین این بخش را به فیلم "زمانی برای دوست داشتن "، به کارگردانی "ابراهیم فروزش " اهدا کرد.

در بهترین دستاوردهای هنری و فنی بخش بین الملل جشنواره "آدام مجار" از انگلستان موفق به دریافت پروانه زرین شد.

پروانه زرین بهترین فیلمنامه این بخش نیز به فیلم "سرخ همچون آسمان " ساخته "کریستیانو بورتونه " و به تهیه کنندگی "پائولو ساسائلی و مونیکا زاپلی "، از ایتالیا اهدا شد.

همچنین "علی شادمان " در بهترین بازیگری در فیلم "زمانی برای دوست داشتن "، از سوی هیات داوران پروانه زرین دریافت کرد.

در بهترین کارگردانی پروانه زرین این بخش را "گابور تِسوپه " کارگردان مجاری فیلم "پل تراپی تیا"، محصول آمریکا به تهیه کنندگی "لورن لوین " و "هال لیبرمن "، از آن خود کرد.

جایزه ویژه هیات داوران جشنواره را فیلم "جعبه موسیقی "، ساخته "فرزاد موتمن "، به تهیه کندگی "محمد خزائی "، پروانه زرین دریافت کرد.

فیلم "سرخ همچون آسمان " از ایتالیا ساخته "کریستیانو بورتونه "، پروانه زرین بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

در این جشنواره از دوبلور های حاضر در جشنواره قدردانی و از محسن چینی فروشان مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پاس خدمات برای کودکان و نوجوانان و تهیه کنندگی فیلم های کودکان و پیشکسوت عرصه آموزش کودکان تجلیل شد.

بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از اول تیر با نمایش 272 فیلم از 39 کشور جهان در همدان آغاز به کار کرد.

کد خبر 56168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز