چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

گروه سیاسی: با وجود آنکه بسیاری از گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی حضور سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده را در هاله‌ای از ابهام دیده و تفسیر می‌کردند

 اما اظهارات خاتمی در جمع خبرنگاران آن هم نه در ایران بلکه در نروژ دلیلی بر تمایل یا جدیت وی برای حضور در انتخابات آینده است. رئیس‌جمهوری سابق با بیان اینکه به سرانجام انتخابات ریاست‌جمهوری آینده خوشبینم، گفت: تصمیم در زمینه نوع فعالیتم بستگی به شرایط کشور و اینکه کجا می‌توانم آرمان‌ها را بهتر پیاده و پیگیری کنم، دارد.

به گزارش پایگاه خبری برنا، سیدمحمد خاتمی در جمع خبرنگاران رسانه‌های نروژی و بین‌المللی  در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات آینده ریاست‌جمهوری در ایران  و موضعش با توجه به اعلام بازنشستگی وی اظهار داشت: آدمی در گذر ایام به سن و سالی می‌رسد که نیاز به آرامش برای تمرکز بر پاره‌ای امور شخصی خویش دارد، اما متأسفانه سیاست بازنشستگی ندارد.

وی ادامه داد: من هم مانند هر ایرانی نسبت به سرنوشت کشورم حساسم و تا جایی که بتوانم فعال خواهم شد، تصمیم در زمینه نوع فعالیت من بستگی به شرایط کشور و اینکه کجا می‌توانم آرمان‌ها را بهتر پیاده و پیگیری کنم، دارد.

منتظر تصمیم خاتمی

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد که درصورت نامزدی سیدمحمد خاتمی، برای انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، این تشکل قاطعانه از وی حمایت می‌کند. 

مجید انصاری در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: همان‌طور که در اطلاع‌رسانی درباره مباحث مطرح در جلسه روز یکشنبه مجمع اعلام کردیم، مجمع روحانیون مبارز چند جلسه‌ای است که در شورای مرکزی درباره انتخابات دهم به بحث و بررسی پرداخته و دو جلسه از این جلسات را هم با دبیران کل و سران برخی احزاب و گروه‌های سیاسی به‌منظور انجام نشست‌های مشورتی برگزار کرده است.

هدایت آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به مطرح بودن نام خاتمی، محمدعلی نجفی و محمدرضا عارف برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار داشت: جلسات و رایزانی‌ها درباره اجماع بر نامزد واحد در گروه‌ها و احزاب عضو جبهه اصلاحات آغاز شده است و در 13 تیرماه که نشستی از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار می‌شود، تصمیم نهایی در این زمینه گرفته خواهد شد. 

خوشبینی به نتیجه انتخابات، انتظار برای آینده و نداشتن بازنشستگی در سیاست از جمله موارد مورد تکیه خاتمی است که نشان می‌دهد وی چندان بی‌رغبت به حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری نیست وبه نظر می‌رسد با طرح مستقیم یا غیرمستقیم حضور خود در انتخابات قصد دارد تا واکنش‌های مختلف رقبا و افکار عمومی را در این باره مورد ارزیابی قرار دهد، هرچند که تجربه تصدی وی و همفکرانش بر قوه مجریه کشور آنچنان بود که مردم پس از دوران به اصطلاح اصلاحات رویگردانی خود از جریان دوم‌خرداد را در چند انتخابات گذشته به وضوح نمایش دادند.

حزب جدید

کنگره دوسالانه جامعه اسلامی مهندسین امروز و در آستانه سالروز شهادت شهدای هفتم تیر در حسینیه الزهرای مجتمع امام خمینی‌ره در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران ویژه این نشست خواهد بود.از جمله محورهای مهم مورد بحث در نشست امروز کنگره جامعه اسلامی مهندسین، تاسیس حزبی فراگیر است.

درصورت موافقت اعضای جامعه اسلامی مهندسین با این موضوع، باهنر با کمک برخی از افراد باسابقه و فعال اصولگرا تاسیس این حزب را پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 56156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز