۳۰ هزار نفر از حاضران در گردهمایی‌هاس انتخاباتی دانلد ترامپ در هفته‌های اخیر به کرونا مبتلا شده و دست‌کم ۷۰۰ نفر آنها یا نزدیکانشان جان خود را از دست داده‌اند.

همایش انتخاباتی ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از واشنگتن پست، پژوهش تازه دانشگاه استفورد نشان می‌دهد در ۱۸ همایش بزرگ تبلیغاتی ترامپ در ایالت‌های مختلف آمریکا ۳۰ هزار مورد رسمی ابتلای کرونا ثبت شده و در این میان ۷۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در برنامه‌های انتخاباتی یا نزدیکان آنها با ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ از پا درآمده‌اند.

در گردهمایی‌های تبلیغاتی ترامپ استفاده از ماسک و رعایت کردن فاصله اجتماعی به کمترین حد ممکن می‌رسد و همین موثرترین عامل در انتقال ویروس و ابتلای حاضران به کروناست. پژوهش دکتر داگلاس برنهایم (استاد اقتصاد استنفورد) و سه دانشجوی دوره دکتری او روی ۱۸ همایش ۲۰ ژوئن تا ۳۰ سپتامبر متمرکز و یافته‌های آن روز جمعه منتشر شده است.

اردوگاه انتخاباتی ترامپ بدون اشاره به آمار بالای مبتلایان و کشته‌های گردهمایی‌های تبلیغاتی جمهوریخواهان اعلام کرد مردم آمریکا بر اساس قانون اساسی حق دارند برای شنیدن سخنان رئیس جمهوری ایالات متحده جمع شوند و مسئولان این برنامه‌های تبلیغاتی از مردم خواسته‌اند ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

از سوی دیگر، اردوگاه جو بایدن در واکنش به انتشار گزارش دانشگاه استنفورد مدعی شد ترامپ حتی برای جان و زندگی مردم و هواداران خود هم ارزش قائل نیست. ترامپ در روزهای پایانی پیش از انتخابات به قدرت خود در جمع کردن هزاران هوادار می‌نازد و از برنامه‌های تبلیغاتی جمع و جور بایدن و هوادارانش با خودرو انتقاد می‌کند.

کد خبر 561527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    راست گفته دیگه. جان مردم براش مهم نیست.