مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه شهری: پدیده خشکسالی اخیر، اعضای ستاد مدیریت بحران را وادارساخت تا برخلاف رویه معمول که به‌منظور دستیابی به راهکارهای کاهش عوارض ناشی ازوقوع زلزله تشکیل جلسه می‌دادند

 این بار به‌منظوردستیابی به راهکارهای گذرازبحران خشکسالی دورهم جمع شوند. این جلسه به ریاست محمدباقر قالیباف شهردارتهران تشکیل و مقررشد شرکت آب و فاضلاب شهر تهران نه تنها نسبت به تعیین محل حفاری چاه های اضطراری تامین آب شرب اقدام کندکه چاه های موجود آب شرب در اختیار دستگاه‌ها ی دولتی رانیز تجهیز کرده در طول دوران‌گذار از بحران موردبهره برداری قراردهد.

به گزارش همشهری 5عضو حاضر درستاد مدیریت بحران موضوع نظارت دقیق در جلوگیری از استفاده از آب شرب برای مصارف ساخت و ساز و برنامه ریزی برای تامین آب مورد نیازآنها ازمنابع غیرشرب را مورد تاکید قراردادند.

شناسایی و برخورد با مشترکین پرمصرف آب وبرق، استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم و سازگار با شرایط خشکسالی، استفاده از سیستم های نوین کم مصرف به‌منظور  روشنایی پارک‌ها واصناف، پیاده سازی تمهیدات ویژه برای صرفه جویی 10درصدی مصارف آب و برق در همه ساختمان های دولتی و عمومی و تامین سوخت مورد نیاز برای موتورهای برق اضطراری آنها ازدیگرتصمیمات ستاد مدیریت بحران با موضوع گذارازبحران خشکسالی بود.

به گفته مازیارحسینی رئیس سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهرتهران، بحث مصرف انرژی در کشور ما غیر قابل‌قبول ونیازمند اقدامات درازمدت در حوزه فرهنگی و تغییر الگوی مصرف در خانواده‌هاست.

وی گفت: چنانچه در بخش انرژی برق،  مصرف روزانه را به 600 مگابایت کاهش دهیم به جایی می‌رسیم که شرکت آب و فاضلاب و برق تهران زمان خاموشی‌ها را کاهش دهد.

جلسه ستاد مدیریت بحران با موضوع گذر از بحران خشکسالی، صبح دیروزبا حضور شهردار تهران، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرتهران، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران و معاون وزیر نیرو در امور آب، در پایگاه ویژه پشتیبانی مدیریت بحران منطقه4 برگزار شد.

بهره‌برداری از 5 طرح بزرگ فرهنگی در ماه جاری

شهردار تهران دیروز از 8 طرح فرهنگی مذهبی در دست ساخت تهران بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار ما، محمد باقر قالیباف با حضور در طرح‌های باغ‌موزه دفاع مقدس، مرکز نمایشی آیینی مسجد جعفری، مسجد بقیه‌الله، مسجد صحرا، مسجد صاحب‌الزمان، مسجد پرواز و مسجد المهدی  از آخرین وضعیت و پیشرفت کاری این طرح‌ها دیدن کرد.

شهردار تهران در حاشیه این بازدید گفت: به‌منظور گسترش فضاهای فرهنگی 5 طرح فرهنگی، هنری تا پایان تیرماه در تهران به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود: پردیس سینمایی پارک ملت و موزه سینما از مهم‌ترین این طرح‌هاست.

قرار است شهرداری تهران تا پایان سال 3 هزار متر مربع به فضاهای فرهنگی پایتخت اضافه کند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: همچنین کتابخانه‌ای مجهز در شهرداری منطقه 20 واقع در خیابان 13 آبان به‌زودی افتتاح می‌شود و مجموعه سینمایی زندگی نیز در منطقه 5 به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری ازباغ موزه دفاع مقدس

شهردار تهران همچنین در مورد طرح باغ موزه دفاع مقدس‌، گفت: مرحله نخست این طرح در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید و مرحله دوم آن نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

باغ موزه دفاع مقدس در اراضی عباس آباد و با مساحت 2 هزار متر مربع در دست ساخت است. طرح اولیه این باغ موزه پس از مسابقه توسط هادی میرمیران معمار برجسته و فقید کشور انتخاب و بازطراحی شد. به گفته اکبر تشکری‌نیا مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، باغ موزه دفاع مقدس «یکی از شاخص‌ترین جلوه‌های باغ ایرانی» خواهد بود.

اکبر تشکری نیا در مورد باغ موزه دفاع مقدس گفت: مرحله نخست این طرح در پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد که براساس آن 4سالن از 7 سالن‌های این مجموعه که موسوم به «هفت شهر عشق» ‌اند، افتتاح خواهد شد.

مرحله دوم این طرح که شامل فضای آب‌نما و باغ‌ در رود دره حقانی‌است، قرار است تا 22 بهمن ماه افتتاح شود.

قالیباف همچنین با حضور در مرکز نمایش‌های آیینی صبا از این طرح نیز بازدید کرد.
تشکری نیا در مورد این مرکز گفت: این مجموعه با مساحت 16 هزار متر مربع یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین مراکز فرهنگی می‌شود.

مرکز نمایش‌های آیینی صبا در 5 طبقه زیر زمین در دست ساخت است. این مرکز دارای 2سالن تئاتر و گالری‌های هنری است و سقف این مجموعه نیز به‌عنوان فضای سبز و چمن کاری به فعالیت‌های فرهنگی و متناسب اختصاص خواهد یافت.

این طرح قرار است در شهریور سال 88 به بهره‌برداری برسد.قالیباف همچنین با حضور در مسجد پرواز واقع در شهرک مخابرات از این طرح نیز بازدید کرد.

تشکری‌نیا از افتتاح 20 مسجد تا پایان سال خبر داد و شهردار تهران نیز بر لزوم گسترش مراکز مذهبی در کنار مراکز فرهنگی تاکید کرد.شهردار تهران شب گذشته، موزه شهید چمران را به‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی جنوب پایتخت افتتاح کرد.

کد خبر 56151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز