بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس پس از هشدارها درباره اینکه محدودیت‌های محلی نتوانسته است از میزان فزاینده انتشار کروناویروس بکاهد، برقراری دوباره قرنطینه عمومی در سطح این کشور را مد نظر قرار می‌دهد.

Boris Johnson

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه انتظار می‌رود جانسون در روز دوشنبه ۱۲ آبان مقررات جدید سختگیرانه درباره تعطیلی همه فروشگاه‌ها به جز فروشگاه‌های «ضروری» را اعلام کند. در عین حال مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها باز خواهند ماند.

این قرنطینه ممکن است از روز چهارشنبه این هفته شروع شود و تا اول دسامبر (۲۰ آذر) ادامه یابد، گرچه هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.

جانسون در تعطیلات آخر هفته در این باره با مشاوران و وزیرانش مشاوره خواهد و روز یکشنبه یک جلسه کابینه برای تصویب تصمیم‌های نهایی تشکیل خواهد شد.

چشم‌انداز قرنطینه کشوری در انگلیس پس از آن مطرح می‌شود که مشاوران ارشد علمی دولت اعلام ردند که ویروس کرونا با سرعتی بسیار بیشتر از بدترین پیش‌بینی‌ها در حال انتشار است.

«گروه مشاوران علمی برای اضطرارهای» (SAGE) دولت همچنین هشدار داده‌اند که عفونت‌ها و بستری‌شدن‌ها «از میزان‌های پیش‌بینی‌شده در بدترین سناریوها فراتر رفته است.»

بدترین سناریو شیوع کرونا در انگلیس که در ماه ژوئیه (تیر) تدوین شد، مرگ بیش از ۸۵۰۰۰ نفر را در موج زمستانی پاندمی در انگلیس پیش‌بینی کرده بود.

اداره آمار ملی انگلیس در گزارش هفتگی شیوع کووید-۱۹ در این کشور که روز جمعه منتشر شد، گفت شیوع ویروس با شیب تندی در حال افزایش است.

پاندمی کرونا در انگلیس شدیدتر از هر کشور دیگری در اروپا بوده است و بیش از ۴۶۰۰۰ نفر تا روز شنبه ۱۰ آبان به علت کووید-۱۹ در این کشور درگذشته‌اند و شمار عفونت‌ها از مرز یک میلیون نفر گذشته است.

برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و دولت‌های محلی در اسکاتلند، ویلز و ایرلند شمالی از قبل قرنطینه و منع رفت‌وآمد نسبی را برای جلوگیری از افزایش میزان انتشار کرونا برقرار کرده‌اند.

کد خبر 561476

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha