رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه آمریکا از اقدام نظامی علیه ایران مایوس شده است گفت: آنان به ‌دنبال جنگ علیه زیرساخت‌های حیاتی ایران هستند.

سردار جلالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در نهمین رزمایش قطع برق که در مرکز پایش صنعت برق کشور برگزار شد، گفت: دشمن در تقابل با ایران اسلامی به دلیل توان بالای دفاعی و بازدارندگی و اراده قاطع که مشاهده کرد از حوزه نظامی مایوس شده است که نقطه عطف این مسئله، انهدام پهباد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس بود.

جلالی با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از ناامیدی از جبهه نظامی به دنبال جنگ علیه زیرساخت‌های حیاتی کشور رفتند تصریح کرد: در این جنگ نوین به دلیل آنکه فاعل جنگ در حوزه سایبری گمنام است این حملات بیشتر در این حوزه صورت می‌گیرد.

جلالی گفت: زیرساخت‌های حیاتی ایران به دلیل رشد و توسعه سریع، گرایش به سایبری ‌شدن پیدا کرده است. بنابراین حفظ این کارکردها که پیوندی حیاتی با کیفیت زیست مردم دارد منوط به پدافند سایبری و رعایت الزامات جامع پدافند غیرعامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در این زمینه رویکرد ما عملیات پیشگیرانه برای رصد آسیب‌پذیری‌ها و کنترل آمادگی‌هاست متذکر شد: صنعت برق صنعتی مادر است و همه کارکردهای حیاتی به برق مربوط است. عدم اختلالات در زیرساخت‌های برق کشور نشان از تاب‌آوری و قوت صنعت برق کشور دارد و قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: ظرفیت کنونی مولدهای اضطراری برق می‌تواند رشد بیشتری داشته باشد تا تامین‌کننده برق اضطراری کشور باشد.

جلالی یادآور شد: رزمایش‌های سایبری در حوزه برق باید به صورت منظم برگزار شود تا ضمن بررسی آسیب‌پذیری‌ها میزان پایداری شبکه ارتقا یابد.

کد خبر 561449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha