۱۵‌ماه پس از ربوده شدن دختری ۱۶ساله به‌نام شیما در تهران، به‌دستور دادستان تهران تنها مظنون این پرونده که مردی ۶۱ساله است بازداشت شد.

بازداشت و دستگيري

به‌گزارش همشهری آنلاین، همه‌چیز از روزی شروع شد که شیما، دانش‌آموز دبیرستانی سراغ یک فروشنده بدلیجات رفت تا یک گردنبند بدلی بخرد. فروشنده که پسر جوانی بود، به این بهانه که جعبه گردنبند آماده نیست، شماره موبایل شیوا را گرفت و این شروع مزاحمت‌های تلفنی فروشنده برای دختر نوجوان بود. او با تماس‌هایش توانست شیوا را فریب دهد و دو مرتبه با او قرار ملاقات در بیرون از خانه بگذارد. سومین مرتبه که روز ۲۶مردادماه سال۹۸ بود، وقتی شیما سر قرار با او رفت، ناپدید شد. به‌دنبال ناپدید شدن دختر نوجوان، پدر و مادرش تلاش برای یافتن او را آغاز کردند. آخرین تماس وی با خانواده‌اش چند ساعت پس از مفقود شدنش بود. او در این تماس گریه می‌کرد و ناراحت بود اما بدون آنکه به‌روشنی بگوید چه اتفاقی برایش افتاده، تماس قطع شد.

نخستین مظنون گم‌ شدن شیما، جوان فروشنده بود. او پس از دستگیری گفت: من با او تماس داشتم و خواستم از خانه بیرون بیاید اما بعد از چند ساعت از هم جدا شدیم و اطلاعی از او ندارم. پدر و مادر شیما با دنبال کردن شماره‌ای که وی آخرین تماس را با آن گرفته بود، پی بردند دخترشان از مغازه‌ای در ترمینال بیهقی با آنها صحبت کرده است. آنها پلیس را خبر کردند و به این مغازه رفتند اما بررسی‌ها نشان داد که شیما فقط برای یک تماس تلفنی وارد این مغازه شده بود و بعد از تماس از آنجا خارج شده است.

تصاویر ضبطشده دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که دختر نوجوان پس از این تماس برای دقایقی روی یکی از نیمکت‌های ترمینال نشسته و در ادامه مردی به‌سراغ او آمده و پس از دقایقی صحبت، او را با خود برده است. این مرد شیما را سوار خودروی پژو پارس سفیدرنگ کرده بود و تحقیقات نشان می‌داد که او ۶۱سال دارد و به تنهایی در خانه‌ای قدیمی در شرق تهران زندگی می‌کند.

با دستگیری این مرد در بازرسی خانه‌اش چندین جفت کفش، زیورآلات بدلی و موی دخترانه کشف شد. او اعتراف کرد که چون دختر نوجوان را در ترمینال تنها دیده، به او در خانه‌اش پناه داده و او بعد از یک شب آنجا را ترک کرده است. مرد مدتی بعد آزاد شد اما خانواده شیما معتقد بودند که او از سرنوشت دخترشان آگاه است. پدر شیما بعد از ۱۵‌ماه بی‌خبری از دخترش چند روز قبل در فیلم کوتاهی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، از رئیس قوه قضاییه برای یافتن دخترش کمک خواست.

او در این‌باره به همشهری هم گفت: وقتی از آقای رئیسی درخواست کمک کردم، با من تماس گرفته و اعلام شد دادستان تهران دستور بازداشت تنها مظنون پرونده را صادر کرده است. او چهارشنبه گذشته بازداشت شد و این بار قرار است تحقیقات از وی تا روشن شدن سرنوشت دخترم ادامه پیدا کند.

کد خبر 561269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha