عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید می کند: ایرانی‌ها باید با خونسردی بیشتری تحولات انتخابات چند روز آینده آمریکا را دنبال کنند.

آمریکا ایران

به گزارش همشهری آنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخشی از گفتگوی خود با خبرآنلاین درباره احتمالات پیرامون وقوع جنگ در دوره رئیس جمهور بعدی آمریکا، گفت:‌ اعتقاد دارم اگر ترامپ یا بایدن روی کار بیایند، گزینه نظامی و جنگی علیه ایران شکل نخواهد گرفت. این موضوع یک بنیان تحلیلی قوی است که شرایط امروز ایران را با شرایط زمان انتخابات‌های پیشین متفاوت خواهد کرد.

فلاحت پیشه تصریح کرد: ‌از زمان بوش پدر به بعد، هیچ شخصی جز ترامپ به دنبال آزمایش کردن جنگ نظامی علیه ایران نبود. او از دو آزمایشی که علیه ایران انجام داد، سرشکسته بیرون آمد و همین موجب شد که حتی طرفداران دو آتیشه‌ این موضوع در آمریکا هم این ماجرا را جدی نگرفته و آن را به حاشیه برانند.

این کارشناس مسائل بین الملل و سیاست خارجی گفت:‌ هر اتفاقی تحت هر شرایطی بیفتد، شرایط بدتر از این نخواهد شد. این امر نشان می‌دهد که ایرانی‌ها باید با خونسردی بیشتری تحولات انتخابات چند روز آینده آمریکا را دنبال کنند.

کد خبر 561268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 23
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • سعید SG ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    32 13
    فلاحت پیشه چرت میگوید ، برعکس ترامپ به اندازه کافی ایران را تضعیف نموده که اگر از لحاظ تحریم به نتیجه مورد دلخواهش نرسد حمله نظامی در دستور کار قرار خواهد داد
    • زنده باد ایران عزیزم IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      19 42
      کسی جرات حمله نظامی به ایران نداره. شمازیاد به خودت فشار نیار
    • یار رهبر IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      14 33
      اگه جرعتش داشتن شما الان نبودی که باخیال راحت قوه بخوری نظر بدون منتق بدی
    • مهدی، IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      16 18
      امریکا توان اداره جنگی در چنین مقیاثی رو نداره، شما عزیزم، خیال راحت زندگیتو کن، امریکا ژنرالهایی داره که عاقلن وخسارتهای وارد شده رو فاجعه خوندن، به ترامپ هم هشدار شکست تعقیرآمیز رو دادن،
    • حسین IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      10 19
      عزیزم این قدر از جنگ نترس عزت ما در جهاد با شیطان است
  • GB ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    29 9
    چه نیازی به جنگ هست؟؟بلائی که ترامپ با تحریمها سر ما آورد ،شاید پنج تا جنگ نمی آورد.بدون اون که هزینه ای بده و یه قطره خون از دماغ سربازانش بیاد حتی یه فشنگ رو حروم کنه به تون چیزی که میخواست داره می رسه.مگه دیوانست که بخواد جنگ کنه که البته اگه بخواد هم توانشو داره و هم به لطف بیفکری مسئولامون، بهانه شو
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    28 3
    آخه عزیزم که اسم تحلیلگر را روی خودت گذاشتی چطور وضعیت بدتر نخواهد شد. شاخص های اقتصادی نشانگر بدتر شدن اوضاع است و اگر تغییری در محیط پیرامونمون رخ ندهد وضعیت بدتر و بدتر خواهد شد. لطفا کمی واقع بین باشیم و از روی تعصب و اینکه چی ما را خوشحال میکند به تحلیل مسائل نپردازیم .موضوعی که بیش از 40 سال است پدر این مملکت را در آورده است.
  • DE ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    14 25
    ایران کشوری مثل عراق یا سوریه نیست که آمریکا یا هرکسی بتونه بهش حمله کنه. آمریکا خودش اینو خوب میدونه.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    31 6
    چرا آمریکا به ایران حمله کند ماخدمتی بزرگی به آمریکا کردیم ومیکنیم‌تمام‌سلاح‌ها‌به‌کشورهای‌عربی‌می‌فروشد