رسانه آمریکایی مدعی شد اخیرا عاملان و افسران دخیل در عملیات ترور سردار سلیمانی هدف تهدیدهای امنیتی قرار گرفتند.

سردار سليماني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، شبکه فاکس‌نیوز به نقل از منابعی در وزارت دفاع و ارتش آمریکا مدعی شد برخی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون) که در عملیات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس مشارکت داشته‌اند، اخیرا هدف تهدیدهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

به نوع این "تهدیدهای امنیتی" اشاره‌ای نشده، اما به ادعای منابع فاکس‌نیوز این مقامات هم در خاک آمریکا تهدید شده‌اند و هم هنگامی که به خارج از آمریکا سفر کرده‌اند.

این گزارش ادعایی را نخستین بار شبکه "ان‌بی‌سی" نیوز منتشر کرد و سپس نماینده ارشد وزارت دفاع آمریکا آن را برای فاکس نیوز تایید کرد.

مقامات امنیتی آمریکا مدعی شده‌اند: تهدیدات علیه مقامات ارشد پنتاگون ممکن است با ترور سردار قاسم سلیمانی، ژنرال ایرانی توسط نیروهای آمریکایی در ژانویه سال جاری میلادی مرتبط باشد. هرچند گزارش‌های قطعی در این خصوص منتشر نشده است.

به نوشته فاکس‌نیوز ماه گذشته ارتش و سازمان اطلاعات آمریکا در جریان چنین تهدیداتی قرار گرفتند و نسبت به آن‌ها هشدار دادند.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون نیز با صدور اطلاعیه «هشدار» ضمن آگاه کردن مقامات اجرایی قانون فدرال، اعلام کرد وزارت دفاع، اقدامات امنیتی برای همه پرسنل خود را در نظر گرفته است.

فاکس‌نیوز در ادامه با اشاره به اینکه کاخ سفید از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرده نوشت: اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اواسط ماه سپتامبر با انتشار یک توئیت توجهات را به تهدیدهای مشکوک علیه مقامات ارشد پنتاگون جلب کرد.

اشاره فاکس‌نیوز به این توییت رئیس‌جمهور آمریکا در اواسط سپتامبر است که مدعی شد ایران در پاسخ به ترور سردار سلیمانی در حال برنامه‌ریزی برای یک ترور یا حملات دیگری علیه آمریکاست.

در سوم ژانویه سال میلادی جاری آمریکا در اقدامی تروریستی سردار قاسم سلیمانی و همراهانش را در یک حمله پهپادی در فرودگاه بغداد به شهادت رساند. اقدام تروریستی که خیلی زود با موشک باران بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پاسخ داده شد.

کد خبر 561267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    14 4
    تمام نیروهای تروریستی امریکا در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و مهندسی و همراهانش در خاک امریکا و یا در خارج از امریکا بدست نیروهای امریکا کشته خواهند شد. آنها مجازات خواهند شد
  • حسین IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    4 11
    این هم میشه گفت تبلیغاتی برای ترامپ هست و هم میشه گفت که ایران هراسی واینکه ایران دنبال کارهای تروریستی هست چون اگه ایران می خواست چنین کاری بکنه در همان روزهای اول انجام می داد
  • علی ابراهیمی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    5 10
    بسم الله الرحمن الرحیم عجب شهادت خواست آقای سلیمانی بود . و آن مرتبه رسید زنده ها را در یابید چرا که آدم زنده ، زندگانی می خواهد افسوس . در کشور ما اینقدر که برای از دنیا رفته دل می سوزانند برای زنده دل نمی سوزانند . ای طور که معلوم است آدم باید بمیرد تا عزیز شود زندها را دریابید وسلام