دولت آمریکا مدعی شد، محموله نفتی ایران را که در راه ونزوئلا در ماه آگوست توقیف کرده بود، حدود ۴۰ میلیون دلار فروخته است.

کشتی - ناو

به گزارش همشهری آنلاین، فارس به نقل از فرانس ۲۴ نوشت: دولت آمریکا شب گذشته اعلام کرد: محموله نفتی ایران به مقصد ونزوئلا را که در ماه آگوست توقیف کرده بود، را با قیمت حدود ۴۰ میلیون دلار فروخته است.

واشنگتن در ماه آگوست اعلام کرد: یک محموله نفتی متعلق به ایران با حجم ۱.۱ میلیون بشکه را در ۴ کشتی که به مقصد ونزوئلا می‌رفتند، ضبط کرده است.

میشل شروین دادستان منطقه کلمبیا طی مصاحبه‌ای تلفنی گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، بیش از ۴۰ میلیون دلار از محل فروش محموله نفتی ۴ کشتی که با نفتکش مذکور تأمین شود.

وی گفت: بخش اعظمی از این پول به صندوقی برای  حمایت از قربانیان تروریسم اختصاص خواهد یافت، اخیرا دادگاهی در آمریکا به بهانه یک حمله تروریستی در عربستان که به کشته شدن ۱۹ سرباز نیروی هوایی آمریکا منجر شده، از دولت ایران خواسته تا ۸۷۹ میلیون دلار جریمه بپردازد، ایران هرگونه دخالت در این اقدام تروریستی را رد کرده و اعلام کرده است، قصد ندارد در این زمینه پولی پرداخت کند.

ایران همچنین اعلام کرده، اتفاقا آمریکا باید به خاطر حمایت از صدام حسین در جنگ تحمیلی به ایران غرامت بپردازد. ونزوئلا بزرگ‌ترین دارنده ذخایر نفتی در جهان است، اما به خاطر تحریم‌های آمریکا به شدت با مشکل اقتصادی روبه‌رو شده و به کمک ایران نیاز دارد و البته پول این کمک‌ها را به طلا به ایران پرداخت می‌کند.

کد خبر 561184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha