مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

دو متهم که ۲۸۸ قطعه کارت بانکی را در قم جعل کرده بودند، در عملیات پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سیدمحمود میرفیضی، فرمانده انتظامی قم گفت: فضای سایبر به جهت فرصت‌هایی که ایجاد کرده است همواره موردتوجه مجرمان و کلاه‌برداران سایبر بوده و با شیوه‌های مختلف دارایی‌های مردم را به یغما می‌برند. یکی از این شیوه‌ها ، اسکیمینگ و یا کپی کردن کارت‌های بانکی مشتریان است.

وی با اشاره به دستگیری ۲ متهم توسط پلیس فتای قم افزود: این متهمان با اجاره یک باب مغازه لوازم‌آرایشی و بهداشتی در یکی از خیابان‌های پرتردد شهر قم و با تهیه و نصب دستگاه اسکیمر ، پس از خرید مشتریان در یک فرصت مناسب، کارت‌های بانکی آن‌ها را کپی و با شیوه‌های خاصی اطلاعات کارت‌ها را بر روی کارت‌های خام منتقل می‌کردند. متهمان حدودا ۲۵ و ۳۰ ساله هستند و یکی از آن‌ها ساکن قم و سابقه‌دار و همدست وی اهل یکی از استان‌های غرب کشور است. این افراد پس از کپی کردن تعداد ۲۸۸ قطعه کارت مربوط به همین تعداد مشتری قصد داشتند در صبح روز دستگیری مغازه را تخلیه و با خریدهای مختلف ازجمله خرید از طلافروشی‌ها، متواری شوند.

میرفیضیگفت: متهمان با سرعت عمل و اشراف اطلاعاتی دقیق مأموران پلیس فتای قم، قبل از تکمیل فرایند جرم و خالی کردن حساب‌های بانکی مردم، دستگیر شدند. برای جلوگیری از این شیوه مجرمانه، کسبه باید دستگاه کارت‌خوان را در اختیار مشتری‌ها قرار دهند تا خود مشتریان پس از خرید، کارت کشیده و رمزشان را وارد کنند.

فرمانده انتظامی قم به شهروندان نیز توصیه کرد که تحت هیچ شرایطی کارت‌بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار نداده و رمز را خود شخصا وارد کنند.

کد خبر 561041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha