غیبت همسر و خواهر پرنفوذ رهبر کره شمالی در ماه‌های اخیر باعث شده است حضور عشق سابق و ۴۳ ساله کیم جونگ-اون در برخی برنامه‌های مهم یک ماه گذشته بیشتر به چشم بیاید.

زنان تاثیرگذار زندگی رهبر کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، رهبر ۳۶ ساله کره شمالی که سال‌ها پیش عاشق زنی چند سال بزرگ‌تر از خودش بود، به نظر می‌رسد بار دیگر او را نزد خود فراخوانده و جایگزین خواهرش کرده است. هیونگ سونگ-ول ۴۳ ساله که خواننده اصلی یک گروه موسیقی زنانه است، در یک ماه گذشته در چند رویداد مهم همراه کیم جونگ-اون دیده شده و پررنگ شدن نقش او به گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت دو زن دیگر زندگی رهبر کره شمالی دامن زده است.

کیم یو-جونگ که حدود شش ماه تاثیرگذارترین چهره در حکومت کره شمالی بود و در مهم‌ترین رویدادهای این کشور حضوری پررنگ داشت، دست‌کم یک ماه است دیگر کنار برادرش دیده نشده است. خواهر ۳۲ ساله کیم جونگ-اون آخرین بار در بازدید مقام‌های ارشد حزب حاکم از مناطق بازسازی‌شده سیل‌ها و توفندهای اخیر کنار برادر حضور داشت و البته در تصاویری که رسانه رسمی کره شمالی از آن بازدید منتشر کرد، فاصله کیم یو-جونگ از رهبر بسیار معنادار بود.

دیگر زن مهم و تاثیرگذار زندگی کیم جونگ-اون، همسرش ری جول-سو است که آخرین بار ژانویه گذشته در یک برنامه عمومی دیده شد. هشت ماه غیبت همسر رهبر کره شمالی به این گمانه دامن زده است که او به زودی بار دیگر مادر می‌شود و به همین دلیل در زمانه شیوع کرونا به قرنطینه کامل رفته تا از گزند ویروس مرگبار در امان باشد. هر چند رسانه‌ها و رهبران کره شمالی بارها ادعا کرده‌اند حتی یک مورد بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور نیست.

کیم جونگ-اون حدود یک دهه پیش و همزمان با بازگشت از سوئیس عاشق هیونگ سونگ-ول شد که خواننده‌ای موفق بود. با رسیدن به مقام رهبری و ازدواج کردن با ری جول-سو، به تدریج نقش هیونگ در زندگی کیم جونگ-اون کمرنگ شد. هر چند او هنوز عضو کمیته مرکزی حزب حاکم است و از هسته قدرت دور نمانده است.

در چند رویداد مهم اخیر، وظایف و کارهایی که معمولا کیم یو-جونگ برای برادرش انجام می‌داد به عشق سابق سپرده شد و حتی در یک نوبت، صندلی خواهر رهبر کره شمالی در ردیف‌های انتهایی مراسم قرار گرفته بود. در ماه‌های اخیر برخی رسانه‌ها مدعی بودند رهبر کره شمالی از قدرت گرفتن خواهرش بیمناک شده و حتی او را به قتل رسانده است!

کد خبر 561033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha