رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: نامگذاری خیابان نوفل‌لوشاتو نمادی از امام خمینی (ره)‌ و انقلاب اسلامی است و به نظرم تغییر این نام نباید صورت گیرد.

خیابان نوفل لوشاتو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره راه اندازی پویش تغییر نام خیابان نوفل لوشاتو به محمد رسول الله (ص) به دنبال هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت محمد رسول الله (ص) و اسلام اظهار کرد: نام حضرت محمد (ص) در بسیاری از کوچه ها و خیابان های پایتخت وجود دارد و در بیش از  ۱۰ موقعیت از تهران نام ایشان لحاظ شده است.

وی افزود: نامگذاری خیابان نوفل لوشاتو نمادی از امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است و به نظرم تغییر این نام به نوعی امام زدایی محسوب می شود و نباید صورت گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: شورای شهر تهران این آمادگی را دارد تا با همکاری شهرداری از پیشنهادات شهروندان در نامگذاری معابر و خیابان ها و یا ایجاد نماد حضرت رسول الله (ص) و رحمت و مهربانی ایشان اقدامات لازم را نجام دهد و طرح های پیشنهادی برای ساخت نماد را بررسی و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از این موضوع استقبال خواهد کرد.

حق شناس گفت: از ابتدای شورای پنجم تا کنون حدود ۵۰۰ نامگذاری خیابان، معابر و همچنین اماکن عمومی پایتخت انجام گرفته که بیش از ۴۰ درصد آن مربوط به نام شهدا بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که سرانجام شماره گذاری خیابان های پایتخت به کجا رسید؟گفت: این موضوع طرحی کلان و بزرگ نیاز دارد ما سعی کردیم در شورای پنجم اقداماتی انجام دهیم تا از تکرار نام ها به دلیل مشکل در پیدا کردن آدرس و اختلال در فضای پستی پرهیز شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران  بیان داشت: برخی از نام ها برای خیابان ها و معابر چندین مرتبه در تهران تکرار شده و حتی تعدادی از اسامی تا ۶۰۰ بار هم در خیابان ها، کوچه ها و اماکن عمومی تهران تکرار شده است.

کد خبر 561009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha