آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مواجهه با افزایش مداوم موارد کروناویروس به دولت‌های ۱۶ ایالت این کشور فشار می‌آورد تا با قرنطینه نسبی موافقت کنند.

Merkel

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این محدودیت‌ها ممکن است شامل محدود کردن بیشتر گردهمایی‌های عمومی و بستن کافه‌ها و رستوران‌ها باشد.

سازمان کنترل بیماری آلمان روز چهارشنبه ۷ آبان رقم بی‌سابقه ۱۴۹۶۴ مورد جدید عفونت را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرد و به این ترتیب شمار کل موارد کووید-۱۹ در این کشور به ۴۴۹۲۷۵ مورد رسید. آلمان همچنین ۲۷ مرگ جدید مربوط به کووید را اعلام کرد و به این ترتیب شمار کلی مرگ‌های ناشی از این بیماری در این کشور به   ۱۰۰۹۸ مورد رسید.

مرکل به طور مکرر در دو هفته گذشته از آلمانی‌ها خواسته است برای مهار انتشار ویروس تماس‌های اجتماعی‌شانرا کاهش دهند- اما تا به حال موفقیت چندانی در این باره به دست نیامده است.

صاحبان رستوران‌ها و کافه‌ها می ‌خواهند در صورت اجبار به تعطیلی مجدد تظاهراتی را برای درخواست کمک بیشتر از دولت به راه بیندازند.

این تظاهرات که قرار است در دروازه براندنبورگ در برلین انجام شود، حمایت موسیقی‌دانان را نیز با خود ارد که هشدار می‌دهند تعطیلی‌ها به صنعت پذیرایی و سرگرمی از قبل آسیب‌دیده آلمان ضربه بیشتری خواهد زد.

مقامات در آلمان که نسبت به کشورهای اروپایی مجاور بهتر توانستند شیوع کرونا را مهار کنند، اکنون دارند کنترل وضعیت را از دست می‌دهند، مقامات محلی توانایی ردیابی تماس‌های افراد آلوده را ندارند و برخی از بیمارستان‌ها از پذیرس بیماران جدید خودداری می‌کنند.

وزیر بهداشت آلمان گفت اکنون زمان «پهن‌ کردن دوباره نمودار شیوع» است.

ینس اشپان گفت: «هنگامی که بخش‌های مراقبت ویژه پر شود، دیگر خیلی دیرشده است.»

اشپان که خودش پس از دچار شدن به کووید-۱۹ در خانه ایزوله شده است، گفت باید مدرسه‌ها و مراکز مراقبت روزانه کودکان بازنگهداشته شوند تا والدین بتوانند به سر کار بروند.

با این وجود، مدارس در سراسر آلمان در انتظار تعطیلی‌های احتمالی نسبی آماده برگزار کردن آنلاین برخی از کلاس‌هایشان می‌شوند.

کد خبر 560916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha