مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: صادرات کالاهای اساسی و اقلام ضروری که مستقیم با سفره مردم ارتباط دارد، از مرز بین‌المللی مهران ممنوع است.

ترانزیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روح‌الله غلامی اظهار کرد: این ممنوعیت شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، مرغ، قند و شکر است که ارتباط مستقیم با سفره و معیشت مردم دارد.

وی افزود: روزانه به طور متوسط ۳۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شود که تمام این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی می‌شوند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع بررسی خواهد شد.

مدیر کل گمرک استان ایلام با اشاره به میزان صادرات محصولات کشاورزی از مرز مهران یادآور شد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۴۸ هزار و ۱۶۹ تن انواع محصولات صیفی به ارزش بیش از ۲۴ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است. این میزان صادرات پس از حدود ۳ ماه و نیم تعطیلی مرز مهران انجام شده است.

غلامی ادامه داد: اقلام خوراکی، مصنوعات پلاستیکی، شیشه، قطعات و محصولات خودرویی، فولاد، سرامیک، کاشی و مصالح ساختمانی از جمله موارد صادراتی تجار ایرانی از گمرک مهران به آن سوی مرز است.

کد خبر 560761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha