سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: شهروندان مرکز استان هرمزگان روزانه ۴۰۰ تن زباله تولید می‌کنند که برای جمع‌آوری این زباله‌ها در ماه بیش از ۸۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.  

حمل زباله

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل موحدی نژاد سه‌شنبه ۶ آبان در بازدید از سطح شهر گفت: از مردم می‌خواهیم زباله‌های خود را هر شب ساعت ۲۱ بیرون از منزل قرار دهند تا از انباشت آن در طول روز، آلودگی محیط‌زیست و همچنین هزینه‌بر بودن آن جلوگیری شود. هزینه جمع‌آوری زباله در شهر بر اساس میزان تناژ تولیدی بالاست و به همین دلیل امکان جمع‌آوری ۲ یا چند مرحله در روز که درخواست برخی از شهروندان است، وجود ندارد.

وی افزود: دیده می‌شود برخی خانواده‌ها صبح هنگام خروج از منزل یا در ساعت روز زباله‌های خود را درون مخازن قرار می‌دهند که این موضوع عامل تجمع انبوهی از زباله‌ها تا زمان جمع‌آوری می‌شود. قرار دادن زودهنگام زباله در مخازن علاوه بر پیدایش زباله‌گردها، زمینه انتشار بوی نامطبوع، رشد و تغذیه حشرات و جوندگان و سگ‌های بلا صاحب را فراهم می‌کند. جمع‌آوری زباله هر شب بعد از ساعت ۲۱، زمانی هماهنگ و کشوری است که همه موارد ازجمله پیشگیری از ایجاد ترافیک در آن دیده‌شده است.  

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس، استان هرمزگان گفت: مردم نقش تعیین‌کننده‌ای در پاکیزگی شهر و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی دارند، شهروندان باید در ساعت ابتدایی شب یا ساعت اعلام‌شده زباله‌های خود را درون مخازن قرار دهند و از خروج زودهنگام آن در دیگر ساعت روز خودداری کنند. شهروندان در صورت مشاهده هرگونه انباشت زباله در هر نقطه از شهر به شماره ۱۳۷ شهرداری بندرعباس اطلاع دهند تا نسبت به جمع‌آوری آن در اسرع وقت اقدام شود.

کد خبر 560488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha