عاملان شکار یک راس قوچ وحشی در منطقه حفاظت‌شده کمرسرخ سرایان در استان هراسان جنوبی که به سمت محیط‌بانان تیراندازی کرده بودند، دستگیر شدند.

شکارچی متخلف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست سرایان گفت: مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان، حین عملیات گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کمرسرخ متوجه حضور سه نفر شکارچی شدند که اقدام به شکار یک راس قوچ وحشی کرده بودند.

ارشادی افزود: محیط‌بانان بعد از تعقیب شکارچیان در ارتفاعات، با توجه به این‌که شکارچیان در حال خارج شدن از حوزه استحفاظی خراسان جنوبی به سمت شهرستان گناباد خراسان رضوی بودند، ضمن هماهنگی با مقامات قضایی و اداره حفاظت محیط‌زیست گناباد به تعقیب متهمان پرداختند و آنها را در منطقه گناباد مشاهده کردند که برای دستگیری آنها طبق قانون اقدام شد.

به گفته این مقام مسئول، در این اقدام یک نفر ازمتخلفان شکار و صید به همراه لاشه قوچ وحشی دستگیر و دو نفر دیگر، به همراه سه اسلحه در ابتدا متواری و پس از این‌که متوجه دستگیری همدست خود شدند، با نزدیک شدن به محیط‌بانان و شلیک ۶ تیر، خواستار آزادی همدست‌شان و خلع سلاح محیط‌بان شدند.

ارشادی گفت: در بین این درگیری بوجود آمده و خودداری محیط‌بانان از شلیک گلوله، متخلف دستگیر شده نیز اقدام به فرار کرد که خوشبختانه محیط‌بانان با شواهد و مستندات در دست و با هماهنگی پاسگاه انتظامی و قاضی کشیک دادگاه گناباد، متخلفان را شناسایی و بازداشت کردند. پرونده متخلفان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان گناباد شد.

کد خبر 560483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha