مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خاتم در استان یزد در گشت و پایش شبانه ۲ شکارچی متخلف را دستگیر کردند.

دستگیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست خاتم گفت: ماموران در حین گشت زنی متوجه حضور شکارچیان متخلف در مناطق جنگلی خارج از مناطق حفاظت شده شهرستان شدند و با کمین در مسیر آنها، در ساعت ۲ بامداد موفق به دستگیری متخلفان شدند.

موسی شمسایی افزود: شکارچیان در تاریکی شب با استفاده از چراغ قوه مشغول شکار و صید پرندگان با ارزش وحشی منطقه بودند دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند. وی با بیان این‌که در این مناطق پرندگان وحشی از جمله کبک و تیهو حضور دارد، افزود: جریمه ضرر و زیان وارده بابت شکار هر قطعه کبک به محیط زیست، سه میلیون ریال است که با رای دادگاه به حساب دولت واریز می‌شود.

جنگل‌های طبیعی باغ شادی و باغ معدن خاتم در دهستان چاهک و در روستای بختیاری این شهرستان قرار دارد، که این مناطق از زیستگاه‌های مهم استان یزد است. سالانه بیش از ۱۲ هزار گردشگر از گردشگاه‌های طبیعی و بناهای تاریخی خاتم دیدن می‌کنند و در منطقه حفاظت‌شده باغ شادی و جنگل‌های باغ شادی و باغ معدن گونه‌هایی از گوزن زرد ایرانی، آهو، کل، بز و میش و پرندگانی چون کبک و تیهو زیست می‌کنند.

شهرستان خاتم ۶۴ هزار هکتار جنگل دارد و هرات مرکز این شهرستان در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

کد خبر 540138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha