پس از آنکه روز دوشنبه روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از مقا‌م‌های وزارت امور خارجه آمریکا از تلاش واشنگتن برای ایجاد دفتر حفاظت منافع در تهران با هدف ارتباط بیشتر با مردم ایران خبر داد،

وزیر امور خارجه آمریکا از پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد این موضوع خودداری کرد، اما گفت: واشنگتن مصمم است با وجود اختلاف‌ دولت‌های ۲ کشور، به مردم ایران دسترسی پیدا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کاندولیزا رایس در جمع خبرنگارانی که در طول سفر به برلین، وی را همراهی می‌کردند، با بیان اینکه علاقه‌ای به سخن‌گفتن در مورد مسائل داخلی آمریکا ندارد، ادعا کرد: واشنگتن مدت‌هاست که تلاش می‌کند به شکلی به مردم ایران دسترسی پیدا کند.

تام کیسی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سؤالی درباره احتمال باز کردن چنین دفتری در ایران گفت که هیچ‌ اطلاعی در این مورد ندارد.

وی گفت: هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است و هیچ نشانه‌ای هم از اینکه در آینده نزدیک شاهد ایجاد چنین دفتری خواهیم بود، مشاهده نکرده‌ام.

جنبه رسانه‌ای

در همین حال، یک مقام مطلع در وزارت امور خارجه، گزارش واشنگتن‌پست درباره طرح ایده افتتاح دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران را دارای جنبه‌های رسانه‌ای دانست. 

وی گفت: اینگونه گزارش‌ها جنبه رسانه‌ای داشته و انگیزه انتشار آن مشخص نیست، چراکه به‌طور اصولی مقام‌های دولتی، درخواست‌هایی را که از مجاری رسمی دریافت می‌کنند، مورد مطالعه قرار خواهند داد.

کد خبر 56047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز