دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب گفت: آتش‌سوزی در مراتع روستای «قازان‌کندی» تکاب مهار شد.

مهار ‌آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،حبیب‌الله شیوخی اظهار کرد: این مراتع در منطقه بسیار سخت‌گذر واقع شده که بلافاصله پس از مشاهده دود در منطقه، ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی به محل آتش‌سوزی اعزام شدند و با اقدام فوری عملیات اطفای حریق در مراتع بکر این روستا را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مراتع و اراضی ملی روستای قازان‌کندی تکاب محل چرای احشام و نیز محل زیست برخی از حیوانات وحشی است که براثر این آتش‌سوزی تخریب شد اظهار کرد: این آتش‌سوزی به صورت عمدی توسط ۲ فرد ناشناس اتفاق افتاده که این افراد در حین تعقیب و گریز ماموران یگان منابع طبیعی فرار کردند و شناسایی نشدند.

 دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب ادامه‌ داد: وقوع این حریق در مراتع، بیست و دومین حادثه آتش‌سوزی در اراضی ملی و منابع طبیعی این شهرستان به شمار می‌رود که امسال طی آن ۱۱۵ هکتار از مراتع این شهرستان در آتش سوخته است.

شیوخی گفت: مراتع و اراضی ملی ۲۰ روستای تکاب در سال‌ جاری بر اثر سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی، روشن کردن آتش در نزدیکی مراتع و خاموش نکردن زبانه‌های آتش در ارتفاعات و کوهستان‌ها طعمه حرق شده است.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که با ۲۲۰ هزار هکتار مساحت در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و ۱۶۰ هزار هکتار از مساحت این شهرستان را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 560335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha