دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب گفت: آتش‌سوزی در مراتع روستای «قازان‌کندی» تکاب مهار شد.

مهار ‌آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،حبیب‌الله شیوخی اظهار کرد: این مراتع در منطقه بسیار سخت‌گذر واقع شده که بلافاصله پس از مشاهده دود در منطقه، ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی به محل آتش‌سوزی اعزام شدند و با اقدام فوری عملیات اطفای حریق در مراتع بکر این روستا را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مراتع و اراضی ملی روستای قازان‌کندی تکاب محل چرای احشام و نیز محل زیست برخی از حیوانات وحشی است که براثر این آتش‌سوزی تخریب شد اظهار کرد: این آتش‌سوزی به صورت عمدی توسط ۲ فرد ناشناس اتفاق افتاده که این افراد در حین تعقیب و گریز ماموران یگان منابع طبیعی فرار کردند و شناسایی نشدند.

 دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب ادامه‌ داد: وقوع این حریق در مراتع، بیست و دومین حادثه آتش‌سوزی در اراضی ملی و منابع طبیعی این شهرستان به شمار می‌رود که امسال طی آن ۱۱۵ هکتار از مراتع این شهرستان در آتش سوخته است.

شیوخی گفت: مراتع و اراضی ملی ۲۰ روستای تکاب در سال‌ جاری بر اثر سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی، روشن کردن آتش در نزدیکی مراتع و خاموش نکردن زبانه‌های آتش در ارتفاعات و کوهستان‌ها طعمه حرق شده است.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که با ۲۲۰ هزار هکتار مساحت در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و ۱۶۰ هزار هکتار از مساحت این شهرستان را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 560335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha