رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فروش پرندگان شکاری می‌کرد.

عقاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علی قهرمان طالع گفت: در پی شکایت نماینده حقوقی اداره کل محیط‌ زیست استان اردبیل در خصوص ادمین صفحه اینستاگرامی که اقدام به تبلیغ و فروش پرندگان شکاری از گونه عقاب و دلیجه می‌کرد، موضوع در دستور کار کارآگاهان سایبری قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ادمین صفحه مورد نظر با انتشار تصاویر گونه‌های مختلف پرندگان شکاری اقدام به تشویش اذهان عمومی با ریختن قبح قضیه و عادی جلوه دادن ارتکاب این‌ گونه جرائم در فضای مجازی شده است.

قهرمان طالع اظهارداشت: با توجه به اینکه مطابق قانون شکار و صید، نگهداری و حمل جانوران از ‌جمله پرندگان شکار جرم محسوب می‌شود، اقدامات فنی و پلیسی برای شناسایی متهم آغاز شد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل بیان کرد: افسران سایبری پس از انجام اقدامات مورد نظر، متهم را دریکی از روستاهای شهرستان اردبیل شناسایی و با هماهنگی‌های لازم وی را به همراه پرندگان شکاری دستگیر کردند.

قهرمان طالع با بیان اینکه افرادی که در سایت‌ ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش پرندگان حفاظت شده کنند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، اضافه کرد: فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.

کد خبر 560316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha